گوشت اضافه مقعدی

علت گوشت اضافه مقعد چیست؟ عکس و پماد درمان گوشت اضافه در زنان

می توان گفت شایع ترین علت ایجاد گوشت اضافه مقعد ، بیماری های مقعدی درمان نشده است اما برای بررسی سایر دلایل ایجاد گوشت اضافه در مقعد تا پایان این مقاله از درمان لیزر با ما همراه باشید.

گوشت اضافه مقعد چیست؟

گوشت اضافه مقعدی به معنی بروز هر نوع زائده گوشتی اضافی در اطراف مقعد است که به دلایل مختلف ممکن است ایجاد شود. این زائده با توجه به علت ایجاد آن ممکن است بدون علائم یا همراه با علائم دردناک دیگر باشد.

معمولا استفاده از روش های خانگی برای از بین بردن این زائده بی نتیجه است و اقدام به هرگونه درمان باید بعد از مشخص شدن علت گوشت اضافی مقعد انجام شود.

درمان سریع گوشت اضافه با لیزر

جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه می‌توانید از طریق شماره زیر با کلینیک تماس بگیرید.

عکس گوشت اضافه مقعدی

علائم و نشانه های گوشت اضافه

علائم این زائده با توجه به علل ایجاد آن متفاوت هستند اما شایع ترین علائم ظاهری گوشت اضافه در مقعد شامل موارد زیر است:

  • این زائده های گوشتی که در داخل رکتوم یا اطراف مقعد ایجاد می شوند، معمولا کوچکتر از چند میلیمتر هستند
  • گاهی ممکن است دچار التهاب و خارش شود
  • رنگ آنها تقریبا به رنگ پوست یا کمی تیره تر است
  • بافت این زائده ها کمی نرم تر از اطراف آن است
عکس شقاق مقعدی

علت گوشت اضافه مقعد در زنان و مردان

گوشت اضافه مقعدی ممکن است به دلایل گوناگون مثل ژنتیک، بیماریهای مقعدی، عدم رعایت بهداشت این ناحیه و ایجاد آسیب در مقعد ایجاد شود. در ادامه بخشی از اصلی ترین دلایل ایجاد این عارضه را بررسی خواهیم کرد:

شقاق یا زخم مقعد

شقاق مقعدی یکی از بیماری های دردناک ناحیه نشیمنگاه است که با نام زخم مقعدی هم شناخته می شود. وقتی که در ناحیه مقعد و رکتوم به دلیل وارد شدن فشار زیاد، زخم یا خراشی ایجاد شود که نسبتا عمیق است، شما به شقاق یا فیشر مقعدی مبتلا شده اید.

علائم شقاق شامل ایجاد درد، سوزش، خارش و خونریزی مقعدی هنگام اجابت مزاج است. زخم حاصل از این بیماری میتواند باعث تورم و ایجاد گوشت اضافه در مقعد شود.

این بیماری دارای دو نوع حاد و مزمن است که با توجه به عمق و شدت زخم، نوع آن تعیین می شود. اگر در مرحله شقاق حاد (کمتر از شش هفته از شروع بیماری گذشته باشد) اقدام به درمان کنید، دچار شقاق مزمن نخواهید شد.

برای آشنایی با روش های درمان شقاق به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

رابطه مقعدی

یکی از عوامل ایجاد بیماری‌های گوناگون مقعدی را می‌توان برقراری رابطه مقعدی دانست. این رابطه به دلیل ایجاد آسیب در عضلات اسفنکتر مقعد و عوارض خطرناکی که دارد، از سوی پزشکان منع می‌شود.

برقراری رابطه مقعدی بطور مکرر، ابتلا به عارضه‌هایی مثل بی اختیاری در دفع، بواسیر یا هموروئید، شقاق و گوشت اضافه مقعدی را به همراه دارد. همچنین به دلیل ایمن نبودن این نوع رابطه احتمال ابتلا به انواع بیماری های مقاربتی وجود خواهد داشت.

بیماری کرون

یکی از بیماری های التهابی روده است که در سنین مختلف است ایجاد شود. بیماری کرون می تواند همه قسمت های دستگاه گوارش را درگیر کند اما بیشتر در بخش انتهایی روده و رکتوم مشاهده می شود.

شایع ترین علائم بیماری کرون شامل اسهال و یبوست مزمن است که ممکن است در نهایت منجر به ایجاد گوشت اضافه مقعدی شود.

زگیل تناسلی

این بیماری که نوعی ویروس پاپیلوم انسانی است و بیش از ۱۰۰ تیپ مختلف دارد، از بیماری های مقاربتی بسیار شایع است.

زگیل تناسلی با برقراری رابطه جنسی به راحتی منتقل می شود و می تواند باعث ایجاد زائده های گوشتی در نواحی تناسلی، اطراف مقعد و حتی گلو و دهان شود. گاهی افراد زائده های زگیل تناسلی را با گوشت اضافه مقعدی اشتباه می گیرند.

البته زگیل ها ممکن است به صورت دسته ای یا چندتایی نمایان شوند و برای پیشگیری از پخش شدن آنها باید هرچه زودتر برای درمان اقدام کنید. 

برای مشاهده مطلب درمان زگیل تناسلی در زنان و مردان به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

عکس گوشت اضافه در اثر زگیل

بواسیر یا هموروئید چیست؟

این عارضه به عنوان شایع‌ترین بیماری نشیمنگاهی شناخته می‌شود و تقریبا ۵۰ درصد افراد یکبار در زندگی خود به آن دچار می‌شوند.

بیماری هموروئید به ایجاد تورم و آسیب دیدگی در عروق ناحیه مقعد اطلاق می شود و با علائمی مثل تورم و التهاب اطراف مقعد، خارش، سوزش، بیرون زدگی و خونریزی همراه است.

معمولا بیرون زدگی هموروئید یا بواسیر خارجی به شکل یک گوشت اضافی مقعدی مشاهده می‌شود و علاوه بر ظاهر نامناسب علائم آزاردهنده ای هم ایجاد می‌کند.

عکس گوشت اضافه مقعد در اثر بواسیر

درمان هموروئید با توجه به نوع و درجه آن متفاوت است و هرچه زودتر بری درمان این عارضه اقدام شود، روند درمان سریع تر و آسان تر خواهد بود.

برای آشنایی با روش درمان بواسیر با لیزر و عمل جراحی هموروئید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

آبسه مقعدی

مسدود شدن غدد مقعدی که مسئولیت ترشح مخاط هنگام دفع را به عهده دارند، باعث تشکیل عفونت در زیر پوست و ایجاد بیماری آبسه مقعدی می‌شود. این عارضه بصورت یک جوش و تورم در پوست ناحیه مقعد ایجاد می‌شود و معمولا دردناک است.

تشخیص دقیق گوشت اضافه مقعد

ممکن است گوشت اضافه مقعدی که متوجه آن شده اید بدون علائم یا همراه با علائم دیگری مثل درد، التهاب، سوزش، خارش، خونریزی مقعد و غیره باشد.

در هر دو صورت توصیه می‌کنیم با مشاهده گوشت اضافی در مقعد به پزشک مراجعه کنید تا علت دقیق ایجاد این زائده با بررسی های کامل از سوی پزشک مشخص شود. تنها بعد از مشخص شدن علت این عارضه می توان مناسب ترین روش درمان را انتخاب کرد.

درمان گوشت اضافه مقعدی با لیزر

یکی از نکات مهم برای افرادی که دچار گوشت اضافه مقعدی شده‌اند، بازگرداندن زیبایی و عملکرد نرمال مقعد است. به همین دلیل درمان گوشت اضافه مقعدی با لیزر یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن هرگونه زائده اضافی در این ناحیه است.

در گذشته تنها راه از بین بردن زائده‌های اضافی و درمان انواع بیماری‌های نشیمنگاهی عمل جراحی بود که مشکلات و عوارض بسیاری به همراه داشت.

البته هنوز هم از روش‌های جراحی سنتی برای درمان این عارضه ها استفاده می شود اما اکثر بیماران به دلیل مشکلات فراوان جراحی، روش لیزر را انتخاب می‌کنند.

ممکن است ویروس زگیل تناسلی یا hpv همیشه در بدن باقی بماند، اما برای از بین بردن زائده ها و کنترل بیماری می توان از روش های لیزر و کرایوتراپی استفاده کرد.

مزایای لیزر برای درمان گوشت اضافه مقعد

طی این عمل با استفاده از اشعه لیزر و بدون ایجاد آسیب در بافت اطراف، گوشت اضافی برداشته می شود. مزایای عمل لیزر گوشت اضافه مقعد شامل موارد زیر است:

  • بصورت سرپایی و بدون نیاز به بستری
  • در کمتر از یک ساعت و بدون درد و خونریزی
  • عدم عود یا بازگشت مجدد بیماری
  • عدم ایجاد اسکار یا جای زخم حاصل از جراحی
  • دوران نقاهت کوتاه در مقایسه با جراحی

سوالات متداول گوشت اضافه

43
دیدگاه بگذارید

avatar
200
  Subscribe  
Notify of
شاهد
شاهد

سلام روزتون بخیر من یک برجستگی نرم کنار مقعدم احساس میکنم اما علائم دیگه ای ندارم احتمال داره بواسیر باشه یا مشکل دیگه ای هست؟

جبلی
جبلی

سلام من یه برآمدگی دارم کنار مقعدم که بعضی وقتا اندازش بزرگتر میشه اما علائم دیگه مثل درد نداره.بعضی وقتا یبوست هم دارم میشه بهم بگید چی میتونه باشه و چجوری از بینمیره

فرشاد نادری
فرشاد نادری

من اندازه یک لوبیا یه چیزی بغل مقعدم در اومده که درد نداره ولی یکمی سفته موقع نشستن اذیتم میکنه میخوام بدونم چیه

مریم
مریم

سلام بنده چندروزه ورم معده دارم که دکتر گفت ویروس وارد معده شده ولی حالا می بینم ی گوشت خیلی کوچیک کنار معقد هست میشه بگید چی هست ؟؟

یوس
یوس

سلام وقت بخیر
من چند دوماهی هست که ی تیکه گوشت اضافه کنار مقعدم در اومده ولی الان حس میکنم بزرگ تر شده و جدیدا درد هم میکنه ضمنا من مشکل یبوست هم دارم چیکار باید بکنم ؟

شاهین
شاهین

سلام دو هفته پیش متوجه یه گوشت کوچیک کنار مقعدم شدم که حس میکنم داره بزرگتر میشه دلیلش چی میتونه باشه

ارسلان
ارسلان

سلام خسته نباشید تقریبا یک ماهه یه گوشت اضافه شبیه زگیل بزرگ کنار مقعدم زده چجوری از بین میره

صبا
صبا

سلام من یه برجستگی دارم یک سانتی مقعد که سفت هست چی میتونه باشه و چجوری از بین میره

آشوری
آشوری

سلام من تقریبا ۶ ماهه متوجه یه گوشت اضافه تو مقعدم شدم دلیلش چیه لطفا راهنمایی کنید علائم دیگه ندارم

مری
مری

سلام من چندبار یبوست گرفتم و خونریزی کردم بعد از اون یه گوشت اضافه تو مقعدم ایجاد شد که واقعا ازش خجالت میکشم چیکار باید بکنم

چالدری
چالدری

سلام اندازه یه لوبیا برآمدگی کنار سوراخ مقعدم ایجاد شده که درد هم نداره لطفا دلیلشو بگین

هدیه
هدیه

سلام خسته نباشید من یک چند وقتی هست درمقعد خود گوشت اضافه دیدم میشه بگویید باید چکار کرد ایا لیزر باید انجام داد

حسین
حسین

سلام درمان شدید؟به کجامراجعه کردید لطفا راهنمایی کنید

هدیه
هدیه

سلام خسته نباشید من درمقعد خود گوشت اضافه خیلی کوچکی دیدم وفقط هنگام مدفوع می سوزد هیچ علائمی دیگر ندارد میشه راهنمایی کنید ممنون ميشم

Nastaran
Nastaran

سلام ببخشید من یه مشکلی داشتم میخواستم باهاتون در میان بزارم من یه پسر دارم ۴ سالشه یک ساله که متوجه شدم که وقتی دستشویی میره و میخاد دستشویی بکنه از داخل مقعدش یه گوشت اضافه به اندازه ی یک نخود میاد بیرون رنگش هم از پوست تیره تره من یک مادرم خیلی نگرانم میشه منو راهنمایی کنین چکار کنم و این براش خطر ناک نیست ؟

احسان امیدی
احسان امیدی

سلام
بنده الان پنج ماه است که لبه بالای مقعدم گوشت اضافه اورده به اندازه نیم سانت،
که با سوزش و خارش همراه هستش.
مخصوصا زمان و بد از اجابت مزاج،

پروین
پروین

سلام آقای دکتر پسرم ۳سالشه موقع مدفوع کردن یه ضایعه گوشتی میزنه بیرون از معقدش وقتی پا میشه دوباره به حالت عادی برمیگرده بعضی مواقع هم از مدفوع کردن خوداری میکنه یادرد داره اما بعضی اوقاتم نه خودش میگه مدفوع دارم ومیاد دستشویی چیکارکنم این ضایعه گوشتی چیه با دارو رفع میشه خیلی نگرانشم

مریم
مریم

سلام من از امروز صبح درد نسبتا زیادی در مقعدم حس کردم و اسهال هم داشتم فکر کردم بخاطر همینه تا اینکه متوجه شدم برامدگی اندازه نخود کنار مقعدم به وجود اومده که موقع نشستنم درد زیادی داره میشه راهنمایی کنید چی میتونه باشه خیلی نگرانم

ارمان
ارمان

سلام خسته نباشید..من یکی دوسال هست ک درگیر بواسیر وهمورویید هستم الان کمتر خون میریزه اما درد زیادی داره مخصوصا شب وبیرون زدکی داره اندازه یه لوبیا ودرد زیادچیکار باید کنم

Helma
Helma

اگر گوشت اصافه از مقعد بيرون بزنه ميشه رابطه جنسي از مقعد داشته باشيم ؟

علی
علی

گوشت اضافه مقعد می تونه بیماری خطرناکی بشه؟