پماد برای درمان شقاق

کدام پماد برای درمان شقاق مناسب است؟ معرفی بهترین داروی فیشر

بیماری شقاق یا فیشر مقعدی در دسته بیماری‌های نشیمنگاهی قرار دارد. این بیماری یک زخم یا ترک خوردگی در پوشش مقعد است که در ابتدا مخاط کانال مقعد را برش می‌دهد، ولی با پیشرفت بیماری عمق زخم افزایش پیدا کرده و به عضله اسفنکتر مقعدی نیز می‌رسد. در مراحل ابتدایی استفاده از دارو و پماد شقاق می‌تواند به بهبود این عارضه کمک کند.

معمولاً علائم شقاق به حدی آزار دهنده است که بیمار خیلی سریع پی به بیماری خود می‌برد. این علائم شامل درد، خونریزی، سوزش و خارش مقعد می‌شود، در ضمن مشاهده زخم طولی در خروجی مقعد نیز از علائم این بیماری است.

مطلب مرتبط: شقاق چیست؟

استفاده از پماد برای درمان شقاق یک روش سریع برای رفع این بیماری و علائم آزار دهنده آن است. در ادامه به معرفی چند دارو و پماد برای درمان شقاق می‌پردازیم:

تعیین وقت مشاوره و معاینه

برای تعیین وقت معاینه و مشاوره از طریق شماره زیر با کلینیک تماس بگیرید.

پماد تتراسایکلین برای درمان شقاق

زخم فیشر در ناحیه حساس و مملو از آلودگی قرار دارد، بنابراین در معرض عفونت است. اما با استفاده از این پماد برای درمان شقاق می‌توان این مشکل را رفع نمود.

این دارو حاوی آنتی بیوتیک‌های باکتریواستاتیک است و با خاصیت ضد التهابی خود می‌تواند به بهبود علائم بیماری کمک کند.

پماد های داکسی سایکلین، مینوسایکلین و اکسی تتراسایکلین دیگر اعضای خانواده تتراسایکلین هستند. این پماد را تنها به توصیه پزشک تهیه و مصرف نمایید و از مصرف خودسرانه آن خودداری نمایید. این دارو در اشکال کپسول و پماد در دسترس است. اما از نوع پماد برای درمان شقاق استفاده می‌شود.

  • نحوه مصرف تتراسایکلین : بیمار می‌تواند با مشورت پزشک هر ۱۲ یا ۲۴ ساعت یکبار به صورت موضعی از این دارو استفاده کند.
  • عوارض جانبی تتراسایکلین : عوارض جانبی پماد شایع نیستند اما در برخی افراد پس از مصرف علائمی نظیر سردرد، سرگیجه، تب و لرز، کهیر و کبودی مشاهده شده است.

هشدار : مصرف این داروی شقاق در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است. همچنین این دارو تاثیر مصرف داروهای ضد بارداری را کاهش و تاثیر داروهای ضد انعقاد را افزایش میدهد.

پماد نیتروگلیسیرین برای درمان شقاق

نیتروگلیسیرین (گیلسیرین تری نیترات) از معروف ترین و بهترین پمادها برای درمان شقاق است که پزشک معرفی می‌کند. با استعمال این پماد ماده ای به نام نیتریک اکسید یا NO در بدن آزاد می‌شود. نیتریک اکسید گردش خون در این موضع را افزایش می‌دهد، در نتیجه از فشار داخلی عضله کاسته شده، بنابراین درد و سوزش مقعد نیز رفع می‌شود. با تداوم در مصرف می‌توان بیماری را به طور کامل از بین برد.

  • نحوه مصرف نیتروگلیسیرین : دوره مصرف دارو در حدود ۷ هفته تعیین شده است. بیمار می‌تواند با مشورت پزشک هر ۶ ساعت یکبار به صورت موضعی از این دارو استفاده کند.
  • عوارض جانبی نیتروگلیسیرین : عوارض جانبی این دارو شایع نیستند، اما در برخی افراد موجب افت فشار خون و سردرد می شود. همچنین همزمان مصرف آن با داروهای سالسیلات تداخل دارویی ایجاد می‌کند.

پماد ام جی

پماد ام جی تاثیرات گسترده‌ای در رفع سریع علائم بیماری دارد. این دارو با استفاده از عصاره گیاهان تولید شده و دارای خاصیت آنتی باکتریال است. به همین جهت مصرف این دارو در برطرف کردن علائمی مانند درد، خونریزی، خارش، سوزش و نیز التهاب موثر است. این دارو به اشکال محلول و پماد در دسترس است، اما قبل از مصرف آن با پزشک مشورت نمایید.

پماد ام جی برای درمان شقاق
  • نحوه مصرف ام جی : طول دوره درمان با این دارو ۲ هفته می‌باشد و بیمار می تواند هر ۱۲ ساعت یک مرتبه آن استفاده کند.
  • عوارض جانبی ام جی : این دارو عوارض جانبی خاصی را به دنبال ندارد، تنها در برخی موارد واکنش های حساسیتی ایجاد می کند.

پماد دیلتیژل یا دیلتیازم

پماد دیلتیازم داروی درمان شقاق یا فیشر

پماد دیلتیازم از انواع داروهای اختصاصی برای درمان فیشر است که تاثیرات فوق العاده ای در درمان این بیماری دارد.

عملکرد این پماد به گونه ای است که با ممانعت از ورود و خروج کلسیم، فشار خون را کاهش داده و به این ترتیب اسپاسم عضله را رفع خواهد نمود، بنابراین شکاف مقعد به مرور درمان می شود.

  • نحوه مصرف دیلتیازم : دوره مصرف این دارو ۸ هفته می‌باشد. برای این منظور می‌توانید یک بار صبح ها و یکبار شب ها از آن استفاده کنید. مصرف این دارو در دوران نقاهت پس از جراحی شقاق نیز توصیه می‌شود.
  • عوارض جانبی دیلتیازم : از عوارض جانبی این دارو می‌توانیم به سردرد، اختلالات گوارشی، کاهش فشار خون و احساس گرما اشاره کنیم.

پماد رکتول

پماد گیاهی رکتول در برطرف کردن سریع علائم بیماری مانند درد و سوزش و نیز برطرف کردن التهاب و خونریزی موثر است. در نهایت با تداوم در مصرف بیماری در طی یک هفته به طور کامل برطرف می‌شود. از این پماد برای درمان بواسیر نیز استفاده می‌شود.

  • نحوه مصرف رکتول : این پماد را می‌توانید تا بهبودی کامل، هر ۱۲ ساعت یک مرتبه بر روی موضع درگیر استعمال نمایید.
  • عوارض جانبی رکتول : این دارو عوارض جانبی خاصی را به همراه ندارد، تنها در برخی موارد تاثیر داروهای لیدوکائین را کاهش می‌دهد.

لیدوکائین

مقعد مملو از پایانه‌های عصبی است. پس طبیعی است که با بروز بیماری مانند شقاق که ترکی عمیق در پوست و عضله این ناحیه ایجاد می‌کند، بیمار درد شدیدی را احساس کند. و شاید رفع این درد شدید در اولویت بیماران باشد. زیرا این درد تیرکشنده بر خلاف هموروئید که تنها پس از دفع احساس می شود، در تمام طول روز بیمار را درگیر خواهد نمود.

استفاده از پماد لیدوکائین می‌تواند خیلی سریع درد حاصل از این بیماری را کاهش دهد. به علاوه این پماد در رفع التهاب، خارش و سوزش مقعد نیز موثر خواهد بود. این محصول با مسدود نمودن کانال کلسیم در غشاء سلولی از انتقال درد جلوگیری خواهد نمود. این داروی درمان شقاق در اشکال پماد، محلول و اسپری در دسترس است.

  • نحوه مصرف لیدوکائین : از مصرف خودسرانه و طولانی مدت این دارو بپرهیزید. طول مدت درمان و میزان مصرف باید توسط پزشک تعیین شود. پس از استعمال از پوشاندن موضع بپرهیزید، زیرا با این کار جذب دارو افزایش یافته و عوارض جانبی آن پدیدار می‌شوند.
  • عوارض جانبی لیدوکائین : این دارو عوارض جانبی را به دنبال ندارد. اما اگر در مصرف آن زیاده روی کنید. ممکن است عوارضی ایجاد شود.

آنتی فیشر

پماد آنتی فیشر برای درمان شقاق

پماد آنتی فیشر با استفاده از عصاره گیاهان دارویی مثل بابونه و دارمازو تولید شده است. مصرف این پماد با خاصیت ضد التهابی و ضد اسپاسم خود می‌تواند در رفع عارضه موثر باشد. همچنین دارو دارای خاصیت قابضی بوده و در رفع سریع درد موثر خواهد بود.

  • نحوه مصرف آنتی فیشر : از این پماد می‌توانید روزی ۲ مرتبه استفاده نمایید.
  • عوارض جانبی آنتی فیشر : این دارو عارضه جانبی را به همراه ندارد.

قبل از مصرف هر یک از این داروها لازم است با پزشک خود در این مورد مشورت نمایید. تا پزشک با توجه به شرایط بهترین دارو مناسب را به شما پیشنهاد نماید.

تاثیر پماد برای درمان شقاق

میزان تاثیر گذاری پماد برای درمان شقاق به عوامل مختلفی بستگی دارد، به طور مثال نوع این بیماری، علت ایجاد عارضه و سن بیمار و … همگی در نتیجه درمان دارویی اثرگذار هستند.

اگر بیمار خیلی سریع و زمانی که فیشر در حالت حاد است، برای درمان اقدام کند، شانس رفع شقاق با مصرف پماد بیشتر است، معمولاً با چند روز مصرف دارو می‌توان علائم بیماری رفع نمود.

در مواردی که بیماری وارد مرحله مزمن شده و یا فرد در اثر عوامل زمینه ای مثل تنگی دریچه مقعدی دچار این عارضه شده باشد، امکان رفع فیشر به این روش بسیار کمتر است. امروزه روش‌های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد که از تزریق بوتاکس تا جراحی و لیزر را شامل می‌شود.

درمان بواسیر با لیزر را می‌توان به عنوان روش نوین درمان این بیماری معرفی نمود. این درمان بر خلاف دیگر روش‌ها درد و خونریزی نداشته و می‌تواند در کمترین زمان ممکن انواع فیشر را به صورت قطعی درمان نماید.

49
دیدگاه بگذارید

avatar
200
  Subscribe  
Notify of
صباح
صباح

خارش و سوزش دارم تو مقعدم چه پمادی بزنم

سارا
سارا

سلام.اگر بعد عمل اسفنکترومی دوباره دچار شفاق بشیم.میتونم امیدوار باشم که زخم جدید خوب بشه.یعنی تاثیر عمل اسفنکترومی بعد دوماه هنوز هست که زخم جدید منو خوب کنه.

هانی
هانی

من خیلی درد دارم چه پمادی برای درد خوبه

خدایاری
خدایاری

سلام من از پماد رکتول استفاده کردم خیلی بهتر شدم اما هنوز بعضی وقتا خونریزی دارم راهنمایی میکنید

مومنی
مومنی

سلام دختر من یبوست گرفته بود شربت ملین استفاده کرد ولی جواب نداد دکتر بردم الان پماد داخل مقعد و و شیاف گلیسیرین استفاده میکنه پماد انتی فیشر براش گرفتم ولی هرچند دقیقه درد میگیره ول میکنه یه وقتا درد شدید واسه تسکین درد چیکار کنم که آروم بشه

منصوره
منصوره

دختر من درد در مقعد داره که هر چند دقیقه یک بار درد میگیره ول میکنه پاد داخل مقعد و شیاف گلیسیرین دکتر داده باوپناد انتی فیشر برای ساکت شدن درد باید چیکار کنم

براتی
براتی

سلام ۱۰ روزه شقاق بیچارم کرده همش درد و سوزش دارم چه پمادی بزنم خوب شم

حداد
حداد

من خیلی سوزش و درد مقعد دارم دکتر بهم پماد دیلتیازم داد ولی زیاد تغییری نکردم لطفا راهنماییم کنید

م.س
م.س

سلام من از بچگی یبوست داشتم و گاهی خونریزی الان مدت دو ماه هست که مرتب دچار خونریزی و درد و سوزش و خارش شدید مقعد می شم اصلا پشتم انگار منقبض هست و در حالت عادی هم باید از اب داغ و انگشتم کمک بگیرم و پوست مقعدم هم بسیار نازک و شکننده شده هر شب دارم از انتی فیشر و شیاف استفاده می کنم با این حال هنوزم مشکل دارم لطفا راهنماییم کنید

شایان
شایان

سلام من از آنتی فیشر استفاده کردم خیلی بهتر شدم

عباس
عباس

سلام.من دوتا پماد زایلوژل و دیلتیازم گرفتم
نوشته هر روز ۳بار مالیده شود
هردو رو چند دقیقه فاصله انجام بدم؟؟؟

مر مز
مر مز

سلام.من دو روزه که عمل لیزر همورویید کردم و فیشر هم دارم.برام پماد نیتروگلیسرین و دیلتیازیم و ایبوپروفن تجویز شده .درد خیلی شدیدی دارم .میخواستم پماد لیدوکایین مصرف کنم آیا تداخلی دارن?

فراهانی
فراهانی

سلام پماد لیدوکائین درد شقاق من رو ساکت کرده چند وقت میتونم ازش استفاده کنم؟

زهره
زهره

سلام،دختر سه ساله،چند وقت پیش ماهی یکبار بعد از مدفوع نیگفت مقعدش درد میکنه بهد از چند دقیقه خوب میشد،ملهی یکبار این حرف میزد،الان چند روزه انفولانزا گرفته و از شیاف استفاده کردم برای تب ش،الان دو روزه مدام میگه مقعدش درد میکنه،با توجه ب اینکه شوهرمم بواسیر داشته و چند سال پیش عمل کرده،ممکنه دخترمم همچین مشکلی داشته باشه؟جکار کنم؟

کیوان
کیوان

سلام دور مقعدم چندروزه قرمزه و میسوزه لطفا بگید چه دارویی باید استفاده کنم

س. م
س. م

سلام من شقاق داشتم الان مدتهاست۰ خوب شده اما خارش دائمی مقعد دارم. خارش هم داخل مقعده هم خارج
پماد آنتی فیشر استفاده کردم خوب نشده
چه کار کنم؟

ستایش
ستایش

سلام من یبوستم کنترل شده اما زخمم عمیق و گاها خونریزی چه پمادی سریعتر جوشش میده ؟

محمد
محمد

سلام من یکبار عمل هموریید داشتم اما بعداز یکسال دوباره عود کرد بعد زد بیرون بعدش فیستول داشتم
به دکتر گفتم عمل کنم گفت نه نمیشه چون بی اختیاری میاره باید با دارو خوب بشه
گفتم لیزر بکنه گفت چون بزرگه با لیزر نمیشه کاری کرد
الان هر چند یکبار یک هفته ای درد شدید دارم دارو مصرف میکنم موقتی خوب میشه بعد دوباره عود می‌کنه
میشه یه راهنمایی بکنید چکار کنم آیا دوباره عمل کنم
بی اختیاری میاره؟

Actor
Actor

سلام من سه ماه پیش عمل جراحی فیشر انجام دادم ولی هنوز احساس درد میکنم ولی دردم فرق میکنه مثلاً قبل از عمل حین دستشویی درد داشتم ولی الان وقتی احساس میکنم باید برم دستشویی درد دارم چند وقت یه بار دردم بیشتر میشه نمیدونم چیکار کنم آیا میشه از پماد استفاده کنم؟لطفا راهنمایی کنید

سهیل
سهیل

پمادی هم برای زگیل تناسلی وجود دارد؟

علی
علی

درود. برای خارش مقعدی که از تو بخاره پمادی داریم؟

حسن زاده
حسن زاده

درود. همسر من باردار است. آیا مجاز به استفاده از این پمادها است؟

رضا
رضا

پمادهای شقاق بدون نسخه پزشک قابل خرید هستند؟