واکسن گارداسیل

تاثیر واکسن گارداسیل بر مبتلایان زگیل تناسلی و ویروس HPV

یکی از بیماریهای بسیاری رایج، که شیوع گسترده آن نگرانی های بسیاری را در جامعه پدید آورده زگیل تناسلی است. ویروس این بیماری به شدت مسری است و می تواند با اولین تماس جنسی منتقل شود. زگیل تناسلی از این منظر خطرناک است که در دراز مدت ممکن است به سرطان های خطرناکی نظیر سرطان دهانه رحم تبدیل شود.  اما خبر خوب این است که این بیماری قابل پیشگیری است، و دانشمندان توانستند با ابداع واکسنی تحت عنوان گارداسیل از بروز این عارضه پیشگیری نمایند. با ما همراه باشید تا بتوانید از واکسن گارداسیل آگاهی کامل را کسب نمایید.

 ماهیت واکسن گارداسیل

این واکسن محلولی حاوی راتی شبیه ویروس پاپیلومای انسانی است، این ذرات از دیواره خارجی ویروس مشتق می شود و فاقد ویروس زنده است، از همین روی در فردی که این دارو را دریافت نموده، بیماری ایجاد نمی کند.

موارد مصرف واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل اولین واکسن مورد تایید سازمان FDA برای پیشگیری از نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی است. این دارو قابل تزریق هم برای زمان و هم برای مردان بوده و می تواند از ابتلا به ۴ نوع خطرناک این ویروس شامل انواع ۶، ۱۱، ۱۶ و ۱۸ که عامل زگیل تناسلی و سرطان است پیشگیری نماید.

ویروس پاپیلومانی انسانی دارای بیش از ۲۰۰ نوع مختلف است، ولی تنها دو نوع ۱۶ و ۱۸ این ویروس عامل بیش از ۷۰ درصد سرطان های دهانه رحم شناخته می شود،؛ همچنین دو نوع ۶ و ۱۱ عامل بیش از ۹۰% زگیل های تناسلی است. با تزریق این واکسن می توان از این بیماری ها پیشگیری نمایید. به علاوه تزریق این دارو در پیشگیری از زگیل مقعدی در مردان همجنس گرا نیز موثر است.

 تاثیر واکسن گارداسیل بر ویروس hpv

واکسن زگیل تناسلی hpv

بررسی های انجام گرفته در رابطه با تاثیر این دارو نشان داده، تزریق آن تا حدود ۱۰۰% در پیشگیری از تغییرات پیش سرطانی دهانه رحم و نیز پیشگیری از ضایعات پیش سرطانی واژن، مهبل و زگیل های تناسلی با منشاء انواع ۶ و ۱۱ موثر است.

تاثیر واکسن HPV و گارداسیل در افراد مبتلا به زگیل تناسلی

بهتر است در این باره با پزشک مشورت نمایید. زیرا حتی در صورتی که به یکی از انواع این ویروس مبتلا باشید، تزریق واکسن می تواند از ابتلا به ۳ نوع دیگر پیشگیری نماید.

تاثیر واکسن HPV یا گارداسیل در پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

تحقیقات نشان داده تزریق واکسن HPV تا حد قابل توجهی در پیشگیری از ابتلا به زگیل ها تناسلی با منشاء ویروس نوع ۶ و ۱۱ که عامل اغلب زگیل های تناسلی است، موثر خواهد بود.

سن تجویز واکسن گارداسیل

بهترین سن برای تجویز و دریافت واکسن گارداسیل قبل از سن شروع فعالیت های جنسی است. در واقع تاثیر آن در زمانی که هنوز فرد در معرض بیماری جنسی نظیر زگیل تناسلی قرار نگرفته بیشتر است و بعد از آن میزان تاثیر گذاری کاهش پیدا می کند. سن تزریق برای دختران از سن ۱۱ سالگی شروع می شود و امکان تزریق تا سن ۲۶ سالگی نیز وجود دارد. پسران نیز می توانند از سن ۱۱ سالگی تزریق را شروع نمایند و تا سن ۲۱ سالگی نیز موثر خواهد بود. لازم به ذکر است همه افراد حتی در سنین بالاتر نیز می توانند این واکسن را دریافت نمایند اما همان طور که ذکر شد، تاثیرگذاری آن با افزایش سن کاهش پیدا می کند.

تعداد دفعات و محل تزریق واکسن گارداسیل

این واکسن در سه دوره به صورت عضلانی بر بدن تزریق می شود، میزان تزریق ۰٫۵ میلی لیتر در هر دوره می باشد که واکسن اول در ماه صفر، واکسن دوم یک ماه بعد و سومین واکسن ۶ ماه پس از اولین تزریق مصرف می شود.

عوارض واکسن گارداسیل

عوارض این دارو به ندرت اتفاق می افتد و معمولاً به زودی هم برطرف می شوند، برخی از این عوارض عبارتند از :

  • تورم
  • خارش
  • غش
  • تب
  • تهوع
  • سرگیجه
  • درد

لازم است حداقل ۱۵ دقیقه بعد از تزریق در محل تزریق بمانید و سپس آنجا را ترک نمایید.

ممنوعیت تزریق واکسن گارداسیل

تزریق واکسن HPV یا گارداسیل برای افرادی با شرایط زیر ممنوع است :

  • زنان باردار و شیرده
  • کودکان زیر ۹ سال
  • افرادی با نقص سیستم ایمنی

سوالات متداول

125
دیدگاه بگذارید

avatar
200
  Subscribe  
Notify of
محدثه
محدثه

سلام من تازه فهمیدم که به زگیل مبتلا شدم تزریق واکسن زگیل تناسلی بعد از ابتلا تاثیری داره؟ به درمانش کمکی میکنه

بینام
بینام

فقط برای چند نوع زگیل قوی موثر است

هلما
هلما

سلام خسته نباشید اگه بعد از اینکه اچ پی وی گرفتیم واکسن گارداسیل تزریق کنیم تاثیری داره؟

امین
امین

سلام خسته نباشید واکسن گارداسیل نوع ایرانی مثل آمریکایی موءثر هست

امير
امير

آيا واكسن گارداسيل از انتقال ويروس از فرد بيمار به شخص ديگر جلوگيرى مي كند؟

taha
taha

سلام
من کف پام زیگیل زده دوبارم کرایو تراپی کردم استخر زیاد می رفتم حالا اگه واکسن بزنم این خوب میشه یا نه .راه درمان دیگه ای داره یدونه ام تو دماغ ام زده خسته ام کرده

حدیث
حدیث

سلام لطفا بگید کجا میتونیم واکسن گارداسیل و تزریق کنیم

شبنم
شبنم

تا چه سنی میشه واکسن گارداسیل تزریق کرد که موثر باشه

احسان
احسان

سلام شمارتونا

معصومه
معصومه

واکسن اچ پی وی ۹ چه فرقی داره میشه بگید

آزی
آزی

سلام من یه دوز واکسنمو زدم میخوام بدونم تو این فاصله اگه رابطه داشته باشم ممکنه دچار زگیل بشم

رویا
رویا

سلام عزیزم ببخشید شما واکسن گارداسیل زدین عوارض خطرناک نداشته ؟ من شنیدم عوارض خطرناکی داره منم دوز اول رو زدم و دارم از ترس سکته میکنم مثلا میگن نازا میکنه یا فلج میکنه

امامی
امامی

سلام کجا میتونیم واکسن بزنیم؟

النا
النا

سلام من چن ماهی هس متوجه شدم ضایعاتی مثل زیگیل تناسلی دراوردم ولی دکتر نرفتم نصبت به قبل بزرگ تر داره میشه میخاستم ببینم چه دکتری باید برم. درمان قطعی داره؟

کاظمی
کاظمی

سلام واکسن زگیل رو برای بچه هام میزنن؟

محمد
محمد

سلام وقت بخیر برج ۱۲پارسال آزمایش دادم و متوجه شدم به ویروس مبتلا شدم هیچ گونه زائده ای ندارم و انتقال دهنده هستم و تیپ۳۵-۵۹-۴۲-۹۱مبتلا هستم آیا درمانی داره برای از بین بردن این ویروس و یا اگر واکسن بزنم کمکی در درمان و ایمن شدن دارم یا خیر

رضا
رضا

سلام من زگیل خیلی خفیف گرفتم و بلافاصله فریز کردم به طوری که با ذره بین پیداشون کردیم خاستم ببینم تاسه هفته بعد از فریز ارتباط جنسی با شخص سالم داشته باشم آیا اون هم مبتلا میشه ؟؟چه راه هایی هست که مطمعن بشم اون فرد سالم مبتلا نشه ؟

صباح
صباح

سلام میشه بگید تو ۳۰ سالگی اگه واکسن و تزریق کنیم تاثیری داره؟

نیلا
نیلا

من داخل شیردهی دو دوز واکسن زدم گفتن مشکلی نداره چیکار کنم؟

مریم
مریم

خسته نباشید من واکسن گاردسیل یک ساله تزریق سه دوز تزریق کردم ولی الان همسرم مبتلا شده من هم مبتلا شدم ؟

رویا
رویا

سلام مریم جان ببخشید میخواستم بپرسم واکسن گارداسیل زدی ۳ دوز آیا عوارض خطرناکی داشته یا نه؟ منم دوز اول رو زدم ولی یه سری چیزا خوندم که نوشته عوارض خیلی خطرناکی داره دارم از ترس سکته میکنم

امیر
امیر

بعد از طزریق ۳ دوز واکسن و فریز کردن زیگیل ها امکانش هست دوباره رشد کنن زگیل ها ؟

باران
باران

سلام خسته نباشید، من تبخال تناسلی دارم ودر حد قرمز شدن وزدن دونای قرمزو خارش سوزش که چند روزه درست میشه و تست پاپ اسمیر دادم منفی شده میخاستم بدونم لازمه تست hpv بدم یانه؟ و این که ۲۳ سالمه و واکسن گارداسیل بزنم ماثره یانه؟

بینام
بینام

ولله خسته شدیم ۴ سال پیش زگیل ب آلتم زد دوتا لیزر کردم آمپول گارداسیل هم زدم الان ۵ الی ۶ تا کوچیک دوباره در اومده

ناشناس
ناشناس

سلام من واکسن را زدم و اثری نیست ینی درمان شدم؟ چهار سال میگذره.ایا میتونم خون اهدا کنم؟

غزاله
غزاله

سلام وقت بخیر.
احتمال ابتلا به زگیل تناسلی، (بعد از تزریق ۳ دوز واکسن گارداسیل آمریکایی) در رابطه جنسی با فردی که دچار زگیل تناسلی هست چقدره؟

ریحانه
ریحانه

سلام وقت بخیر واکسن گارداسیل برای پیشگیری از تبخال تناسلی هم موثره؟ واینکه برای کسانی که سیستم ایمنی تقریبا ضعیفی دارند میشه واکسن رو تزریق کنند؟

علی
علی

سلام دکتر ببخشید من مبتلا ب زگیل شدم یک دوز از واکسن گارداسیل روتزریق کردم خارجی شو الان پیدا نمیکنم اشکالی داره ک دیر بشه دوز دومش ..

فری
فری

خارجی از کجا گرفتید؟

نگار
نگار

سلام خسته نباشید.پارتنر من ۳ سال متوجه برجستگی کوچکی بر روی الت تناسلیش شد اما تازه بعد از سه سال متوجه شده است که ان برجستگی زگیل بوده است.من پس از رابطه با او متوجه تغییر خاصی در بدنم نشده ام ایا من هم مبتلا شده ام و بی علامت هستم؟

نجمه
نجمه

سلام
من تازگی متوجه شدم زگیل تناسلی زدم و دوز اول واکسن گارداسیل آمریکایی زدم
الان تاثیری داره که خوب بشم یا نه ؟
و حداقل زمان بعد از تزریق اول برای رابطه جنسی چه مدت هست ؟

سعید
سعید

سلام میشه بگیدامریکایی شوازکجاگیراوردین وبه چه قیمت ممنون راهنمایی کنین

سعید
سعید

کجابایدبرم تست اچ پی وی بدم

نازنین
نازنین

سلام ،،،من قبلا هیچ رابطه جنسی از هیچ نوعی نداشتم اما به تازگی متوجه زگیل تناسلی شدم چطور ممکنه مبتلا به این ویروس شده باشم ؟

سعید
سعید

کجاهابایدررفت برای تست اچ پی وی

سعید
سعید

ایادرمان قطعی داره یاخیر

سارا
سارا

من ۲۹ ساله هستم
در صورتی ک زگیل تناسلی داشته یا نداشته باشم میتونم تزریق کنم ؟

سمانه
سمانه

سلام من هرازگاهی یدونه زائده ی خیلی ریز میزنم و فقط یدونه که با دارو برطرف میشه نه درد داره نه خارش یه دوز واکسن گارداسیل امریکایی زدم و دوره تزریقمو‌ کامل میزنم
ایا امیدی هست که دیگه نزنم!؟

سارا
سارا

سلام سوالی داشتم من خدمت خانم دکتر تست hpv دهانی دادم منفی شد
من hpv تناسلی دارم نوع ۶ و ۵۱ دکتر زنان به من گفتن اگه واکسن گارداسیل بزنم ممکنه تو آزمایشاتم به صورت کذب منفی نشون بده ژنوتیپ هارو
ممکنه این تست دهانی که دادم زنوتیپ ۶ و ۵۱ رو بخاطر واکسنی که زدم کذب منفی نشون داده باشه؟

فرداد
فرداد

سلام.تست اچ پی وی دهانی چطوریه و کجا انجام میشه؟

جواد
جواد

سلام من‌‌و همسرم‌هردومون مبتلا به زگیل تناسلی شدیم دوتا متخصص دوتا نسخه متفاوت واسمون نوشتن یکیشون واکسن گارداسیل رو واسه جفتمون تجویز کرده و لیزر ومتخصص دیگه پماد و دارو واسه افزایش سيستم ایمنی بدن نوشته الان موندیم تو دو راهی

nirvana
nirvana

سلام ایا اگر یه دوز تزریق شود اثری دارد؟یا حتما باید سه دوز زده شود؟

امیر
امیر

سلام من الان حدود ۲ ساله به زگیل مبتلا شدم اول یک عدد بود تو ناحیه الت تناسلی ولی به مرور زمان ضایده های خیلی ریز به صورت خطی دور التم زده اول رفتم حدود ۶ ماه پاورفیت مصرف کردم بعد ۲ ماه قطع کردم رفتم از این تبلیق های اینستا گرامی که قهوه گانودرما میده حدود شش ماه مصرف کردم بازم زگیل ها از بین نرفته وقتی گانودرما مصرف کردم روی گردنم زد بقل سینم زگیل دراومد دیگه نمیدونم باید چیکار کنم واقعا خستم کرده میخواستم برم کرایو کنم میخواستم ببینم خوبه؟ بعد میخوام شروع کنم پاورفیت و ایمنونس… Read more »

melika
melika

آیا برای درمان زیگیل تناسلی راه قطعی وجود داره یانه یا تا آخر بازم درمانش کنیم تو بدن میمونه واینکه امکان دراومدن دوباره اش هست؟

نگار
نگار

سلام من بیماری نقص سیستم ایمنی دارم.۳۷سالمه.تایپ ۵۱مبتلا شدم.کورتون و سلسپت استفاده میکنم میتونم واکسن بزنم تو این سن تاثیر داره.شما گفتید بستگی به واکسن داره آیا گارداسیل تاثیر در ابتلا به نوعهای دیگه داره.چرا بعضی ها میگن بعد از دز دوم از ویروس پاک شدند

امیر
امیر

واکسن رو در زمان مبتلا ب ویروس بزنیم می‌تونه ریسک ابتلا ب سرطان ناشی از ویروس رو کاهش بده یا نه؟

افسانه
افسانه

Afsaneh.j:
شوهر دوستم دچار زگیل تناسلی شده رفتن دکتر با لیزر سوزودندن ومیگه برا منم سه دوز واکسن نوشته که یکی رو زده دومی رو باید ۷ فروردین بزنه وسومی رو ۳ خرداد .

به دکتر زنان هم نرفته که معاینه بشه میگه خودم حس میکنم چیزیم نیست

سوالش اینکه میتونه با همسرش رابطه داشته باشه ؟واکسن رو که زده میگه میتونم …کنم با همسرم

ببخشید از سوالهایی که ازتون پرسیدم استرس داره گفتم میپرسم برات میگم نگران نباش

اسم واکسنش گارداسیل ایرانی هست

موسی
موسی

سلام خوبین من ۱۸ سالم هست تابستان ۴۰۱ تبخال تناسلی گرفتم به پزشک مراجعه کردم و با خوردن قرص و پماد کاهش یافت .
وچند روز ی هست رو آلت تناسلی دانه کوچک درآمد گفتم شاید تبخال باشه ولی حدود یک ماه ثابت ماننده احساس می کنم روز به روز بزرگ تر میشه
میتونه زیگل باشه؟

مهر
مهر

بعد از تزریق مرحله اول واکسن تا چند وقت نباید رابطه جنسی داشت؟

ندا
ندا

سلام وقت بخیر من مجردم وتا حالا رابطه جنسی نداشتم الان زگیل مقعدی دراوردم که دیر متوجهشون شدم وزیاد شدن یه دوز واکسن زدم چه دارویی باید استفاده کنم سیستم دفاعی بدنم بره بالا چون تا یک ماه دیگه قراره ازدواج کنم میترسم این بیماری به همسرم منقل بشه بعد از کجا متوجه بشم این زگیل ها کم خطره یا پر خطرر ممنون میشم جواب بدین البته ناگفته نمونه دختر خاله ام زگیل دهانه ی رحم داشت چندباری لباس های منو تن کرده

کیمیا
کیمیا

سلام، من چندسال پیش ناخواسته در معرض رابطه قرار گرفتم، حدود دوسال بعدش زائده‌ای قسمت بیرونی ناحیه تناسلیم بوجود اومد دکتر زنان گفت چیز مهمی نیست و پماد تجویز کرد که بعد دو روز استفاده زائده از بین رفت(چیزی در مورد داشتن رابطه نپرسید)، چند روز پیش چیزی شبیه جوش سر سفید روی قسمت پایین ناحیه تناسلیم بود که اونم بدون درمان خودش بعد یه روز ازبین رفت.الان من استرس دارم که نکنه زگیل تناسلی بوده باشه. الان باید چیکار کنم؟؟اگه قبل تزریق واکسن ازمایش hpv ندم مشکلی داره؟

مونا
مونا

سلام من يكسال پيش واكسن خارجي چهارگانه را زدم و الان ميدونم به هيچ نوعي مبتلا نيستم. در حال حاضر خارج از ايران هستم و به نوع نه گانه اش دسترسي دارم. ميخواستم بپرسم الان اگه واكسن نه گانه را بزنم مشكلي كه پيش نمياد؟

علی
علی

سلام. دوسه سال پیش متوجه شدم مبتلا شدم به زگیل تناسلی رفتم پیش متخصص اورولوژی ، از طریق فریز برداشتشون، مجدد برگشتن، واینکه آزمایشی ندادم که بدونم چه تایپی هستن، حالا چند تا سوال دارم ممنون میشم پاسخ مو بدید بلکه از نگرانیم کم شد
۱: چه آزمایشی لازمه که تایپ زگیل که مبتلا شدم مشخص بشه
۲: آیا بعد از مبتلا شدن ،واکسن تاثیری داره، واینکه اگر همسر بنده سه دوز واکسن رو بزنه، دیگه از من که مبتلا هستم ،مبتلا نمیشه؟
۳:
واکسن پیشنهادی شما واسه جلوگیری از مبتلا شدن به تایپ های دیگه چیه
سپاس

فرزانه
فرزانه

سلام من به ویروس hpv مبتلا شدم زدن واکسن گاردیسیل چه کمکی میکندایا از سرتان جلوگیری میکند

محمد
محمد

برای تزریق واکسن کجا باید مراجعه کنیم؟

مهتاب
مهتاب

قیمت واکسن الان چنده؟

ناهید
ناهید

چند بار باید واکسن زد؟

حشمتی
حشمتی

چه جوری مطمئن شیم که شرایط واکسن زدن داریم؟