پیشگیری از کیست مویی

پیشگیری از کیست مویی یا سینوس پیلونیدال با چند روش ساده

پیشگیری از کیست مویی با چند روش ساده امکان پذیر است تا افراد از خطر ابتلا به آن در امان باشند و خطر ریسک ابتلا به این بیماری را تا حد قابل توجهی کاهش دهند که در ادامه از درمان لیزر به آن پرداخته ایم.
همانطور که قبلا اشاره کردیم بیماری سینوس پیلونیدال، بیماری دردناک ناحیه مقعد است که باعث ایجاد حفره‌ای حاوی مو، بر روی سطح پوست در قسمت بالای کمر و در نزدیکی مقعد می‌شود. کیست مویی می‌تواند علاوه بر مو حاوی چرک، خون و … نیز باشد. از علائم این بیماری می‌توانیم به درد، خونریزی، ترشحات چرکی و … اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: لیزر کیست مویی در تهران

کیست مویی و پیشگیری از آن

این بیماری هم در زنان و هم در مردان روی میدهد، اما میزان شیوع این بیماری بین مردان بسیار بیشتر است. راه کار های متعددی برای پیشگیری از کیست مویی وجود دارد تا دچار این بیماری این دردناک نشویدی ولی دز هنگام ابتلا درمان تنها از طریق جراحی امکان پذیر است، اما بهترین راهکار درمان این بیماری از طریق لیزر درمانی انجام می شود زیرا بدون درد و خونریزی بیماری را درمان خواهد نمود.

روش های پیشگیری از کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

از راهکار های جلو گیری و پیشگیری از کیست مویی یا سینوس پیلونیدال می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • زدودن موهای زائد: کیست پیلونیدال به علت برگشت مو به داخل پوست ایجاد می شود، در نتیجه یکی از راهکار های پیشگیری از آن شیو کردن یا لیزر موهای زائد است.
  • افزایش فعالیت بدنی: اگر به سبب شغلتان مجبور هستید مدت زمانی زیادی را در حالت نشسته یا ایستاده بمانید توصیه می کنیم، هر نیم ساعت یکبار تغییر پوزیشن داده و کمی قدم بزنید تا از ابتلا به این بیماری در امان باشید.
  • استفاده از لباس مناسب: استفاده از برخی لباس ها مثلا لباس های تنگ که با استفاده از الیاف غیر طبیعی تولید می شود، ریسک ابتلا به کیست پیلونیدال را افزایش میدهد. برای پیشگیری از این بیماری باید از لباس های نخی، سبک و غیر چسبان استفاده کنید.
  • کاهش وزن: کم کردن وزن ریسک ابتلا به کیست را تا حد قابل توجهی کاهش میدهد. زیرا به دنبال افزایش وزن فشار وارده به این ناحیه نیز افزایش می یابد.
  • رعایت بهداشت: حمام روزانه و پاکیزه نگه داشتن مقعد در پیشگیری از این بیماری موثر است. برای شستن این ناحیه از صابون های بدون عطر استفاده نمایید و پس از استحمام یا شستشو با استفاده از حوله نرم ناحیه مورد نظر را خشک نمایید.

دیدگاه بگذارید

avatar
200
  Subscribe  
Notify of