عکس بواسیر

عکس بواسیر داخلی و خارجی، تصویر واقعی هموروئید خفیف، بیرون زده و بادی

بر اساس آمار، بیماری بواسیر یا هموروئید که به معنی تورم رگ های خونی مقعد است، عارضه نشیمنگاهی بسیار شایع است که بیشتر از نصف مردم در طول زندگی خود به آن مبتلا می شوند. بنابراین آشنایی با این بیماری و شناخت علائم و دلایل آن می تواند در تشخیص به موقع این عارضه به شما کمک کند.

در این مقاله قصد داریم به تشریح و توضیح بواسیر و علائم آن بپردازیم. آشنایی با شکل ظاهری و عکس بواسیر یا هموروئید به شناخت و تشخیص دقیق تر این بیماری کمک می‌نماید. 

مطلب مرتبط: علائم بواسیر چیست؟

همچنین آشنایی با شکل ظاهری و عکس بواسیر داخلی و خارجی، پرولاپس و خونی روند درمان و جلوگیری از پیشرفت این بیماری را آسان کرده. همچنبن سشناخت شکل ظاهری بواسیر کمک می کند تا در صورت مواجهه با این عارضه، در مراحل اولیه برای درمان قطعی بیماری اقدام کنید. 

زیرا اگر این بیماری زود تشخیص داده شوند، روند درمان آنها آسان تر و سریع تر خواهد بود. 

مشاوره و تعیین وقت بصورت آنلاین

میتوانید از طریق واتساپ با مشاوران کلینیک درمان لیزر در تماس باشید و در صورت لزوم برای تعیین نوبت اقدام نمایید.

عکس بیماری بواسیر (هموروئید)

بواسیر یا هموروئید که حاصل افزایش فشار وارده بر عروق خونی در ناحیه مقعد است، موجب تورم و گشاد شدن عروق می‌گردد و درد و خونریزی بسیاری را به دنبال دارد.

از دلایل شایع بیماری بواسیر می توان به یبوست، ایجاد فشار زیاد در مقعد، بلند کردن اجسام سنگین، بی تحرکی و نشستن طولانی مدت و غیره اشاره کرد.

با توجه به اینکه هموروئید خارجی یا داخلی است، علائم آن می تواند متفاوت باشد. بیماران مبتلا به این عارضه در مراحل ابتدایی بیماری علائم خاصی را مشاهده نمی کنند و به مرور این نشانه ها آشکار می شوند. 

اگر علائمی دارید که نشان دهنده وجود هموروئید است، حتما در اسرع وقت برای تشخیص به دکتر بواسیر یا هموروئید که تجربه درمان های موفق در این زمینه را داشته باشد، مراجعه کنید.

به هیچ عنوان با روش های خانگی و دارویی و مصرف پماد و غیره در مراجعه به پزشک و درمان بیماری تعلل نکنید. 

زیرا درمان بواسیر با لیزر یا جراحی تنها راه های درمان قطعی این عارضه هستند که طبق نظر پزشک بهترین روش به شما پیشنهاد خواهد شد.

تصویر بواسیر یا هموروئید داخلی واقعی

در مورد هموروئید داخلی معمولا خونریزی اولین نشانه ایست که افراد با آن مواجه می شوند. همانطور که در تصویر بواسیر داخلی می بینید، در درجات شدید تر ممکن است بیرون زدگی و پرولاپس هم اتفاق بیفتد و بیمار علائمی مثل درد شدید، خارش و سوزش را هم تجربه کند.

عکس بواسیر داخلی

تصویری که مشاهده می کنید نمونه ای از تصویر داخلی رکتوم و مقعد است که با دستگاه تشخیص، نوع بیماری دریافت شده و نشان دهنده وجود بواسیر داخلی است.

عکس بواسیر داخلی را مشاهده میکنید که توسط پزشک متخصص گرفته شده و نشان دهنده نوع حاد این نوع بیماری است.

عکس بیرون زدگی بواسیر (ترومبوزه)

هموروئید داخلی دارای چهار گرید مختلف است که با توجه به شدت بیرون زدگی زائده از مقعد، درجه آن مشخص می شود. در عکس بیرون زدگی بواسیر می بینید که در گرید ۳ و ۴ این زائده ها بطور کامل از مقعد خارج شده اند.

عکس بواسیر

در گرید ۲ زائده ها فقط در هنگام دفع و اجابت مزاج از مقعد خارج می شوند و در هموروئید داخلی درجه یک این عروق هنوز از مقعد بیرون نزده اند.

جدی گرفتن درمان و اقدام به موقع برای برطرف کردن این عارضه نکته بسیار مهمی است که گاهی بیماران به آن بی توجهی و متحمل درد و ناراحتی زیادی می شوند. 

عکس بواسیر خارجی

گاهی علت به تعویق انداختن درمان، ترس از اتاق عمل و تیغ جراحی است که در حال حاضر می توان با جایگزین کردن روش لیزر این نگرانی را تا حد زیادی کاهش داد.

عکس بواسیر یا هموروئید خارجی (بادی)

همانطور که در عکس بواسیر خارجی مشاهده می نمایید، این بیماری عروق خونی خارجی مقعد را درگیر نموده و بعد از خط دندانه ای تشکیل شده است. 

بواسیر خارجی
عکس بواسیر خارجی

این نوع هموروئید اغلب دچار ترومبوز یا لخته خون شده و رو به کبودی می رود. در عکس هموروئید ترومبوزه مشاهده می کنید که ایجاد لخته خون شایع ترین نشانه آن است و درد آن به شکل دردی که تیر می کشد، نمایان می‌شود. امکان بروز سایر علائم از جمله خارش و مشاهده زائده های بیرون زده نیز وجود دارد.

عکس هموروئید ترومبوزه

یکی از مهمترین دلایل بروز چنین هموروئیدی استرس شدید و مشکلات روحی است. آمارها نشان داده تعداد زنان مبتلا به این عارضه بیشتر از مردان است. هموروئید خارجی را می توان با روش های مختلفی درمان نمود. اما بهترین روشی که برای درمان آن وجود دارد، درمان بواسیر با لیزر است.

همچنین در عکس بواسیر خونی مشاهده می کنید که این نوع هموروئید به معنی پارگی در رگ ها و خونریزی می باشد.

عکس هموروئید ترومبوزه

استفاده از روش لیزر بواسیر خارجی و داخلی این امکان را به بیمار می‌دهد تا بدون درد و خونریزی و در زمانی کمتر از یک ساعت بیماری خود را بطور کامل و قطعی درمان نماید.

عکس بواسیر یا هموروئید خفیف

در رابطه با شکل ظاهری هموروئید خفیف باید بگوییم این عارضه علائم کمتری را شامل می شود و در واقع بیمار نشانه های ظاهری و آزاردهنده خفیف تری را نسبت به نوع پیشرفته تجربه می نماید.

عکس هموروئید خفیف

بواسیر خفیف می تواند در دو نوع داخلی و خارجی ایجاد شود. همانطور که در عکس بواسیر خفیف نیز مشخص است، این بیماری در حال پیشرفت بوده و باید هرچه سریع تر برای درمان اقدام نمود. زیرا در غیر این صورت بیماری شدت یافته و بیمار علائم بیشتری از این بیماری را تجربه خواهد کرد.

همین حالا برای درمان اقدام کنید

برای تعیین وقت معاینه و مشاوره می توانید از طریق شماره روبرو با کلینیک تماس بگیرید.

عکس و شکل بواسیر زنان

شکل و عکس بواسیر زنان، مردان و حتی کودکان تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، و ظاهر شبیه به هم دارند. شیوع این بیماری در بین زنان کمی بیشتر از مردان است و علت این امر را می توان عواملی مانند رابطه جنسی مقعدی، بارداری و زایمان، ترشح هورمون و … عنوان نمود.

از طرفی زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به یبوست قرار دارند که این امر ریسک ابتلای آنان به بواسیر را به شدت افزایش می دهد.

زنان می توانند با رعایت چند نکته ساده، تغییر رژیم غذایی و همچنین تحرک بیماری خود را درمان نمایند و یا با درمان یبوست از بروز چنین عارضه ای جلوگیری نمایند.

در صورتی که هموروئید زنان در مراحل پیشرفته خود قرار دارد، با استفاده از درمان های ابتدایی قابل رفع نبوده و نیاز به استفاده از درمان های تهاجمی تر نظیر لیزر است.

سوالات متداول

149
دیدگاه بگذارید

avatar
200
  Subscribe  
Notify of
سهیل
سهیل

سلام من دچار یه زائده در مقعدم شدم که اندازش زیاد بزرگ نیست و تقریبا شبیه عکس هموروئید خفیفه.میشه بگید برای درمانش باید چیکار کنم؟

آزاده
آزاده

خیلی وقت پیش به خاطر علائمی که داشتم رفتم دکتر و تشخیصش بواسیر داخلی بود و باید جراحی میکردم اما خیلی ترسیدم و اقدام نکردم الان بیرون زدگیش خیلی زیاد شده و خونریزی هم دارم خیلی از جراحی میترسم لطفا راهنماییم کنید

فرناز
فرناز

آقاي دكتر هموروئيد من دقيقا شبيه عكس هموروئيد ترومبوزه شده و خيلي آزارم ميده با هيچ پماد و دارويي هم درمان نميشه حتما بايد عمل كنم؟

ستاره
ستاره

مغز هسته هلورو بسوزونید به روغن که افتاد روغنش رو به ناحیه همورویید بمالید چندبارپشت سرهم تکرارکنید کاملا ازبین میره

حسن
حسن

سلام…..واقعا جواب میده….کسی انجام داده…. از تاثیرش بگه؟؟

محمد
محمد

سلام آقای دکتر وقتتون بخیر من ۱۸ سالمه و دارم برای کنکور آماده میشم اما با توجه به توضیحاتی که اینجا خوندم فکر میکنم به بواسیر مبتلا شدم چون یه چیزی شبیه گوشت اضافه اطراف مقعدم بوجود اومده که یه کم دردناکه. من الان نمیتونم جراحی کنم چون کنکور دارم میشه با پماد درمانش کرد

محدثه
محدثه

دکتر موقع مدفوع از مقعدم یه چیزی خارج میشه و دوباره بعد از چند دقیقه به داخل برمیگرده بعضی وقتا خونریزیم دارم علائم بواسیره؟؟؟

سیمی جونز
سیمی جونز

اگه تو فیلم های سایت خارجی ببینی اون طبیعیه عزیزم مال مقعده

علیییی
علیییی

سلام من بواسیر دارم و دکتر بهم گفته که باید عمل کنم میشه عکسشو براتون بفرستم و راهنماییم کنید چون از عمل میترسم اما از طرفی هم خیلی درد دارم و نمیتونم تحمل کنم ۶ ماهه که این مشکلو دارم . با دارو هم نتونستم درمانش کنم

احمد
احمد

من چندبار بعد از مدفوع خونریزی داشتم دلیلش چی میتونه باشه مککنه بواسیر داشته باشم

سرمد
سرمد

یه دختر ۶ساله دارم که چندبار خون در مدفوعش دیدم و اطراف مقعدشم یه مقدار ملتهبه لطفا بهم بگید چجوری بفهمم مشکلش چیه

علیرضا
علیرضا

من دارم از پماد آنتی هموروئید استفاده میکنم و بواسیرم تقریبا خوب شده

حسین
حسین

واقعاخوب شد

شاهین
شاهین

یه گوشتی از مقعد من بیرون زده و گاهی هم خونریزی میکنم. فکر میکنم هموروئید باشه. ویزیت آنلاین ندارید؟ چون من تهران نیستم

مهسا
مهسا

من با دیدن عکسها متوجه شدم که بواسیر خارجی دارم الان باید برای درمان چیکار کنم؟

_ms.fatemeh73
_ms.fatemeh73

سلام جناب دکتر من از سال ۹۰ دچاراین مشکل شدم اوایل کمی مثلا ۶ماهی ی بار همراه با خونریزی بود یا حتی اصلا خونریزی ندارم سالانه یکی دو بار خیلی زیاد ک خونریزی داشته باشه طبق گفته دکتر هموروئیده ولی دقیق نمیدونم کدوم مدل هست ی زائده گوشی کوچیک ک هیچ تغییری در اندازه نداشته توی این ده سال حتی با داروهایی ک خوردم دیگه اون خونریزی رو هم ندارم دکتر گفتن طبیعیه و اکثرا این مشکل رو بخواطر یوبوست دارن ولی بینهایت ذهنم رو درگیر کرده ایا میشه با پمادی چیزی رفع بشه بخصوص این ک هیچ تغییر اندازه… Read more »

مریم
مریم

سلام.وقت بخیر
می بخشید من داخل دهانه مقعدم یه برجستگی کوچولو تقریبا مثل یه خال گوشتی به همراه خارش دارم…می‌تونه همورویید باشه؟

عامری
عامری

سلام کاش عکس هموروئید بعد از عمل هم میذاشتین برای من یکمی گوشت اضافه آورده نمیدونم طبیعیه یا نه

احمد
احمد

من دور مقعدم قرمزه و ورم کرده الان ۱۰ روزه اینجوریه یعنی بواسیر خفیفه؟

ابوالفضل
ابوالفضل

سلام من ۱۶ سال دارم که تقریبا یادمه از بچگی همین طور بودم یکمی احساس میکنم وقتی زور میزنم برای دفع یکمی مقعدم به بیرون می‌آید که وقتی که خودم میکشم تو میره تو که اندازه یک پنجمه بند انگشته هیچ دردی هم ندارم خونریزی هم ندارم ایا بو اسیر هستش خودم فکر میکنم عادیه عکس هم گرفتم شکلش عادیه

مممممم
مممممم

سلام من یه تیکه گوشت نرم کنار مقعدم زده که شبیه بواسیره اما علائم دیگه ای ندارم به نظرتون باید چیکار کنم لازمه درمانش کنم

حمیدرضا
حمیدرضا

سلام من یک هفته هست که دچار خونریزی بواسیر شدم چجوری قطعش کنم فعلا نمیتونم مراجعه کنم

رضا
رضا

من از پماد رکتول استفاده کردم خیلی سریع قطع شد بعد از ۲ بار استفاده

naaa
naaa

خفیف بود

سید علی
سید علی

سلام تقریبا ۶ ماه پیش متوجه شدم که بواسیر دارم الان فکر میکنم ترومبوزه شده چون کبوده این خطرناکه؟

شیما
شیما

سلام من موقع شستن خودم متوجه شدم مقعدم حالت طبیعی نداره و انگار دور مقعدم ورم کرده میخوام بدونم ممکنه بواسیر باشه؟

علیرضا هستم
علیرضا هستم

سلام آقای دکتر من بواسیرم زده بیرون خون ریزی ودرد زیادی دارم ولی من تحت درمان پرتو درمانی هستم الان که دارم پرتودرمانی میکنم میتونم بواسیر م را عمل کنم هم پرتو درمانی کنم یا بعد از پرتو درمانی عمل کنم

سعید امینی
سعید امینی

سلام من بواسیر دارم خیلی دردم زیاد شده لطفا برای درمانش راهنماییم کنید

سهیل
سهیل

سلام دکتر من یک ساله که بواسیر دارم الان مثل عکس آخر یکم کبود شده و حساس چیکار کنم بهتر بشه

عاطفه
عاطفه

بعضی وقتا خصوصا زمانی که پریود میشم یه گوشت از مقعدم بیرون میزنه دلیلشو میگید

امید
امید

سلام من تازه فهمیدم که این اتفاق برایم افتاده کمی هم ترس دارم

محسنی
محسنی

سلام من بواسیر خارجی داشتم که الان خیلی رنگش تیره شده دلیلش چیه؟ خطرناکه؟

طاهری
طاهری

من بواسیر دارم که خیلی ورم کرده و رنگش کبود شده و دردناکه میشه بگید چجوری باید برطرفش کنم

محمد
محمد

سلام دکتر ،من چهار ساله پیش آبسه و فیستول داشتم جراحی کردم و خوب شدم الان حدود ده روزه دوباره درد خفیف و دائمی دارم و هیچگونه عارضه ای مشاهده نکردم بنظرتون مشکل چیه ،میتونم براتون عکس بفرستم

عبدالله
عبدالله

سلام من سینوس داشتم جراحی کردم وحال یه چیزی شبیه گوشت اضافه بالای مقعدم درومده ایا میتونی تشخیص بدی بواسیر دارم یا نه؟

یهناز
یهناز

سلام من دوماهه فهمیدم بواسیر دارم و از مقعدم بیرون زده خیلی خجالت میکشم چجوری میتونم درمانش کنم

امیر
امیر

سلام خدمت شما. دکتر برا من تشخیص بواسیر خارجی خفیف دادن بواسیرم نه درد مکنه نه ترشحات داره فقط کمی میخار و بسیار کوچکه میخواستم ببینم دکتر فقط به من یه پماد تریامسینولون ان ان و یه مرطوب کننده داد این کافیه ؟ میترسم این بواسیر بد تر شه. و یه سوال دیگه داشتم این که خشکی همیشه مقعد ممکن هست باعث بواسیر شه چون من هروز چند بار با صابون مقعد رو میشستم و مقعد همیشه خشک بود؟

Arezoo
Arezoo

سلام دکتر من یه گوشت اضافه کنار معقدم دارم و هیچ دردی ندارم اما وقتی دست میزنم بهش درد عجیبی داره و رنگش هم تیرع نیست میشه لطفا راهنماییم کنید!

مهرانخ
مهرانخ

سلام من چند روزه خونریزی دارم پماد مصرف میکنم جواب نمیده

حنانه
حنانه

سلام دخترم ۱۷ سالمه دو روزمقعدم کنارش به اندازه خیلی کوچیک حالت گوشت‌ اضافی اومده دردم دارم یکم از جراحی هم میترسم لطفا کمم کنید چیکار کنم باید

میثم
میثم

سلام خسته نباشید من ورزشکارم فک کنم بواسیر گرفتم ایابعدعمل میتونم بازی کنم یادوره نقاهت داره باتشکر

میثم
میثم

سلام خسته نباشید باعمل لیزری بواسیر میشه دوباره ورزش کردیااینکه دوره نقاهت داره

پرهام
پرهام

با سلام خدمت آقای دکتر .. ۳۳سالمه و ۳ سال پیش دچار زخم شقاق و بواسیر شدم که بواسیر م را درمان کردم که بدلیل عدم رسیدگی شقاق دردی در ناحیه ناف واطراف ناف شده ام وهر ۵۰ روز اتفاق می افتد و با مسکن خیلی قوی آروم میشه …آیا درد اطراف ناف مربوط به این بیماری هست کلو نو سکو پی وسو نو گرافی انجام دادم ولی مشکلی نداشتم ممنون از راهنمایی شما

میلاد
میلاد

سلام درد دور نافتون احتمالا وسیله ی سنگین برداشتین . ما ترکا بهش میگیم ناف در رفته .البته اگه درد شکم و اسهال هم داشته باشین .تو گوگل بزنین میاره

خلیلی
خلیلی

من یه چند ماهی هست دچار سوزش هستم یبوست داشتم فکر میکردم مال اونه خونریزی محض احتیاط تو اینترنت سرچ میکردم اتفاقی اومدم دیدم اینا رو و واقعا دیگه داره دردش بیشتر میشه

فاطمه
فاطمه

سلام دکتر من وقتی ک یبوست داشته باشم هنگام دفع مدفوع خون دفع میکنم اگه یبوست نباشه نه.ممکنه بواسیر باشه یا بخاطر یبوست می‌تونه باشه؟

میثم
میثم

سلام خوبید
من چند روزی میشه از بیرون مقعد یه جوشی در اومده که کمی درد دارم و خارش..چکار کنم ؟؟؟خودمم خیلی خجالتیم

مریم
مریم

سلام و خسته نباشید
من یه چند روز پیش روی کاشی سرد نشستم از فرداش یه جوش خیلی کوچکی روی مقعدم درآمد کمی خارش دارم دیگه علامت دیگری ندارم ..آیا بواسیر دارم
خواهش میکنم راهنماییم کنید اگه دارم باید کجا برم چکار کنم ؟؟دوتام بچه کوچک دارم تو خونه
ممنون

صالحی
صالحی

سلام من یگ هفته میشه دوچار خون رزی شدم البطه بعد از ادرار آیا این چی بماری باشد

بهزاد
بهزاد

سلام دکتر شوهرم بواسیر داره همراه باخارش شدید تشخیصتون چیه براش خیلی نگرانه روش نمیشه بره دکتر ممنون میشم راهنماییم کنید

م ق
م ق

سلام من مدت طولانیه که یبوست دارم فهمیدم که افتادگی روده دارم ازبعداز زایمانم وکم کم بواسیر شد چندماه قبل کولونوسکوپی کردم گفتن بواسیر داخلی وبیرونی داری الان دیدم به غیر ازاون ضایده یه چیزی که کمی باد داره وکبوده چکار کنم قبلا پماد انتی همورویید وپماد ونوگل وپماد ام جی باریج استفاده کردم ولی اصلا خوب نشده چکار کنم

Mehdi
Mehdi

سلام دکتر ۴سال پیش یه گوشت اضافه ازمقعدم بیرون زده بودکه بالیزر برطرف شد الان دوباره بعد۴سال یه زائده بیرون زده که با دست داخل میره رنگش هم تیره شده ولی نه درد داره نه سوزش نه خارش
چه راهکاری داره

مصیب
مصیب

سلام من الان چند ساله که به بیماری بواسیر مبتلا شدم دوبار هم عمل جراحی کرد کردم
ولی باز متاسفانه دوباره دچارش شدم خیلی اذیت میشم فکر کنم هم بیرونی هم داخلی بواسیر دارم
لطف کنید راهنمایی کنید

مهدی ناصری
مهدی ناصری

با و خسته نباشید من چند وقتیه که از دآشتن بواسیر و دردشون رنج میبرم دلم میخواد هر چی زودتر از بین برن

بابک
بابک

حدود ده ساله که بعضا یه چیزی شبیه غده میاد بیرون از کنار رکتوم و بعد از گذشت مدتی جذب میشه. امتحان کردم وقتی هر روز لباس زیر عوض بشه سریعتر از بین میره.
اولا آیا ممکنه این یه مشکل بهداشتی باشه؟
دوما الان یه چند روزه ساعتی هم لباس زیر عوض میکنم از بین نمیره و بزرگترین مشکل خود من خجالت کشیدن از معاینه است وگرنه این همه سال اون سوزش های موقع شستن رو تحمل نمیکردم.

کشاورز
کشاورز

بواسیر درجه سه دارم اما زیاد درد ندارم بیشتر بیرون زدگی هست لازمه عمل کنم چون خیلی میترسم از عمل

جمالی
جمالی

سلام می‌بخشید من ۸سال میشه بعد از بارداریم دور مقعدم گوشت اضافه هست نه خونریزی داره نه درد میخواستم بدون میشه جراحی کرد اون چند تیکه اضافه ک هست ازبین بره؟

حدیث
حدیث

سلام من باردارم و شیاف پروژسترون استفاده کردم دو روزه متوجه شدم مقعد م متورم شده درد و سوزش دارم ایا امکانش هست بواسیر باشد