عکس شقاق مقعدی

عکس شقاق مقعدی+ شکل واضح از فیشر حاد، مزمن در زنان و مردان

شقاق یا فیشر مقعدی بیماری دردناک ناحیه مقعد که به زخم مقعدی معروف است. این بیماری موجب بروز ترک یا زخم های دردناک در ناحیه مقعدی می گردد. از دیگر علل شقاق می توانیم به زایمان طبیعی، یبوست و اسهال مداوم، جا به جا کردن اشیاء سنگین، رابطه جنسی مقعدی و …اشاره کنیم.  در این مطلب از درمان لیزر با ما همراه باشید تا انواع عکس شقاق مقعدی را به طور واضح مشاهده کنید.

این بیماری یا همان فیشر حاصل وارد آمدن فشار بیش از اندازه به عضلات این ناحیه در اثر یبوست مداوم و یا سایر عوامل ایجاد شده و البته در برخی موارد عامل عارضه تنگ بودن مادرزادی این عضله می باشد.

بیشتر بخوانید: مقعد چیست؟

عکس شقاق مقعدی

با مشاهده عکس شقاق مقعدی می بینید که، ترک شقاق در مراحل ابتدایی تنها پوست مقعد را درگیر می کند و با گذر زمان و پیشرفت عارضه در صورت عدم درمان زخم عمیق تر شده و عضله را نیز درگیر می کند.

همان طور که عکس شقاق مقعدی نشان می دهد، این عارضه به علت قرارگیری در ناحیه ای حساس دچار عفونت شده و اغلب ملتهب و متورم است.

شقاق چیست با عکس

بیشتر بخوانید: عفونت یا آبسه مقعد چیست؟

از دیگر علائم این بیماری می توانیم به درد شدید، خونریزی، سوزش و خارش اشاره کنیم. همانطور که در عکس شقاق مقعدی مشخص است، این ترک، دیواره مقعدی را درگیر کرده و امکان بروز آن در سایر نواحی وجود ندارد.

آشنایی با عکس شقاق مقعدی، برای شناخت و تشخیص دقیق تر این بیماری موثر است. همچنین شناخت بیماری شقاق به تسریع روند درمان و جلوگیری از پیشرفت این بیماری نیز کمک می کند.

عکس شقاق مقعد حاد

به طور کلی شقاق را می توان با راه حل ها و روش های متنوعی درمان نمود، اما درمان شقاق با لیزر قطعی ترین راهکار برای درمان همیشگی این بیماری است. استفاده از درمان های خانگی مانند پماد ها تنها در رفع عفونت این بیماری موثر هستند و نمی توانند درمان قطعی برای این بیماری باشد.

از دیگر علل شقاق می توانیم به زایمان طبیعی، یبوست و اسهال مداوم، جا به جا کردن اشیاء سنگین، رابطه جنسی مقعدی و …اشاره کنیم. 

عکس واضح شقاق مقعدی حاد و مزمن

عکس شقاق مقعدی

تصویر بالا نشان دهنده انواع حاد و خفیف بیماری شقاق مقعدی می باشد که در مراحل مختلف ارائه داده شده است. این بیماری با سوزش و درد شدید همراه است.

عکس شقاق مقعد

نمونه ی دیگری از زخم شقاق مقعد که تقریبا در مراحل ابتدایی بوده و نیاز به معاینه و درمان دارد.

عکس شقاق مقعدی در کودکان

همانطور که می دانیم بیماری شقاق از دسته بیماری هایی است که در هر سن و سالی پدید می آید. بنابراین شقاق در کودکان نیز طبیعی بوده و ممکن است در اثر عوامل متعددی از جمله، بسته شدن پوشک، حساسیت های پوستی، لباس زیر نا مناسب و … به وجود آید.

عکس شقاق در کودکان

9
دیدگاه بگذارید

avatar
200
  Subscribe  
Notify of
محمد
محمد

بسیار ممنون از اطلاعاتتون

پسرک
پسرک

در کوچکی از مقعد مورد تجاوز قرار گرفته ام آیا با عمل کردن درسته میشه؟یا مجددتنگ میشه بین پاهام وفاصله بین پاها برمیگرده؟؟؟

نازی
نازی

من چندبار رابطه مقعدی داشتم الان دقیقا یه زخم مثل عکس کنار مقعدم هست و درد و سوزش هم دارم چجوری میتونم درمانش کنم

fatemeh
fatemeh

من عمل پا داشتم به علت شکستگی و نمیتونم راه برم ودچار یبوست شدید شدم و از دچار زخم شده واصلا هم خوب نمیشه نمیدونم چیکار کنم پماده های ام جی و رکتول رو استفاده کردم ولی اصلا خوب نشدم وقتی میرم دستشویی باز زخمم باز میشه ودرد فراوانی دارم چیکار کنم

حامد
حامد

سلام چندروزپیش مقعدم خیلی دردداشتم وسوزش وخارش داشتم ولی الان دردی حس نمیکنم فقط سوزش شیددارم بخصوص هنگام دفع مدفوع