درمان شقاق مقعدی با عسل

درمان شقاق مقعدی با عسل در طب سنتی{معجزه درمان}

یکی از راهکار های ساده برای درمان شقاق یا فیشر استفاده از درمان های خانگی و سنتی است که می تواند به تسریع روند درمان کمک ویژه ای نماید. بیماری شقاق یا همان زخم مقعدی یکی از انواع شایع بیماری های مقعدی است که درد و سوزش به همراه داشته و اغلب دچار عفونت و یا التهاب می شود. به طور کلی این زخم در ناحیه ای بسیار حساس از بدن قرار دارد. استفاده از روشهای درمان سنتی می تواند تا حد زیادی در بهبودی موثر باشد. در ادامه از درمان لیزر به تشریح یکی از روش های آسان و شایع برای بهبود این بیماری یعنی درمان شقاق با عسل می پردازیم .

درمان شقاق در طب سنتی

طب سنتی درمان شقاق مجموعه ای از روشها بوده که با استفاده از مواد گیاهی و طبیعی به درمان بیماری شقاق می پردازد. این روش ها می تواند به بهبود علائم این بیماری مانند درد، سوزش، خارش، التهاب و … کمک نماید. روش های طب سنتی شامل مجموعه گسترده از روش ها بوده که برای بهبود این بیماری از روش گیاه درمانی شامل درمان شقاق با عسل، آلوئه ورا، سرکه سیب، روغن نارگیل و .. استفاده میکند. طب سنتی بهتر است زیر نظر پزشک و همگام با رفع علت اصلی بیماری انجام شود، تا بتواند نتیجه دلخواه را به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: شقاق چبست؟

درمان شقاق مقعدی با عسل در طب سنتی

عسل ماده ای با خواص شگفت انگیز بوده که دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است از همین روی می تواند تاثیر جدی و موثری بر درمان بیماری شقاق داشته باشد. البته توجه داشته باشید قبل از استفاده از عسل با پزشک خود مشورت نمایید. تجربه نشان داده درمان شقاق مقعدی با عسل، می‌تواند به رفع علائم این بیماری مانند درد، سوزش و خارش کمک نماید.

ضمن آنکه پس از استفاده از این روش هیچ عارضه جانبی گزارش نشده است. برای این درمان موضعی نیاز به عسل به همراه موم و روغن زیتون دارید. در ابتدا موم عسل را با استفاده از شعله غیر مستقیم و یا ماکروویو گرم نموده و سپس با همان مقدار روغن زیتون مخلوط نمایید. پس از خنک شدن، این ترکیب آماده استعمال بر روی زخم شقاق است. این ترکیب را می توانید برای ۳۰ دقیقه بر روی زخم شقاق قرار داده و سپس با آب سرد بشویید و با حوله نرم خشک کنید. بهتر است این روش چندین مرتبه در روز تکرار شود.

عکس درمان شقاق با عسل

آیا درمان شقاق یا فیشر با روش طب سنتی اثربخش است؟

همان طور که ذکر کردیم طب سنتی مجموعه از روش ها است که با استفاده از دارو گیاهی و طبیعی انجام شده و تنها می تواند علائم بیماری را رفع نماید. در واقع می توان گفت روش های سنتی تاثیری در برطرف نمودن علت بیماری شقاق ندارد، از همین روی نمی تواند درمان موثر و قطعی این بیماری باشد. زیرا تا زمانی که علت اصلی بیماری رفع نشود، امکان درمان قطعی بیماری وجود ندارد.

از طرفی استفاده مداوم از درمان های سنتی بدون کمک های پزشکی در طولانی مدت موجب می شود، فرآیند درمان با تاخیر انجام شده و به طبع درمان با اختلال مواجه شود. از همین روی پیشنهاد می شود، برای تکمیل فرآیند درمان از روش های اثر بخش مانند درمان شقاق با لیزر استفاده نمایید. زیرا این روش درمان قطعی شقاق بدون درد و خونریزی بوده و با رفع علت بیماری در کمترین زمان ممکن شما را برای همیشه از دست این عارضه خلاص می کند.

سوالات متداول

4
دیدگاه بگذارید

avatar
200
  Subscribe  
Notify of
مبین
مبین

میشه عسل و داخل مقعدم زد؟

لادن
لادن

سلام عسل برای شقاق چقدر مناسبه؟