درمان شقاق با بوتاکس

درمان شقاق باتزریق بوتاکس و مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس+هزینه

زخم مقعد یا شقاق چیست؟ بیماری دردناک و ملتهب ناحیه مقعد است که در اثر اعمال فشار به این ناحیه از بدن ایجاد می‌شود. این بیماری به علت قرار گرفتن در ناحیه مملو از پایانه های عصبی به شدت دردناک است و به دلیل قرارگیری در ناحیه مقعد احتمال عفونت بالایی دارد. شقاق با استفاده از راهکارهای متنوعی قابل درمان است که یکی از این راهکارها درمان آن با تزریق بوتاکس می‌باشد. در ادامه به تشریح بیشتر این روش درمانی شقاق می‌پردازیم.

قطعی ترین روش عمل لیزر شقاق است که بصورت سرپایی و بدون درد و خونریزی انجام می‌شود و نتایج آن قطعی است.

بوتاکس مقعد چیست و چه کاربردی دارد ؟

تزریق بوتاکس یا سم بوتولینوم به عضله موجب فلج و از کار افتادن کوتاه مدت عضله می گردد. این فلج موقت که معمولاً در طی ۳ الی ۶ ماه است این فرصت را به عضله می دهد تا استراحت کافی داشته و بتواند مجدداً ترمیم شود. ضمن آنکه تزریق این سم درد بیماری را به شدت کاهش میدهد. تزریق بوتاکس به صورت مستقیم به عضله ناحیه مقعد انجام شده و موجب رفع اسپاسم این عضله می گردد که این موضوع خود تاثیر ویژه ای در درمان شقاق خواهد داشت. از تزریق بوتاکس به منظور کاهش درد پس از جراحی نیز استفاده می شود.

بوتاکس شقاق

به طور کلی تجربه نشان داده تزریق بوتاکس می تواند افزون بر کاهش علائم بیماری مانند درد، به درمان آن نیز کمک نماید. البته میزان تاثیر پذیری این روش در افراد مختلف متفاوت است و این بسته به علت اصلی پدید آورنده بیماری دارد. همچنین در صورتی که بیماری در اثر علت زمینه ای دیگر ایجاد شده باشد، تزریق بوتاکس، تاثیر چندانی بر درمان آن نخواهد داشت. این بیماران باید قبل از بوتاکس برای برطرف نمودن علت اصلی اقدام نمایند زیرا در  غیر این صورت احتمالاً علائم مجدداً عود خواهند نمود.

بوتاکس شقاق مقعد

مزایای درمان شقاق با بوتاکس

از مهمترین مزیت های انتخاب این روش درمانی می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • این روش سریع و فوری انجام شده و نیازی به بستری شدن ندارد.
  • این روش درد و یا خونریزی به همراه نخواهد داشت.
  • نیازی به طی کردن دوره نقاهت نیست
  • این روش عوارض بعدی به همراه ندارد.
  • بوتاکس شقاق محدودیتی نداشته و همه افراد می توانند از آن استفاده نمایند.
  • بوتاکس هزینه مناسب تری در مقایسه با سایر روش ها دارد.
  • انجام راحت دفع بدون درد و فشار

بیشتر بخوانید: دوره نقاهت بعد از جراحی شقاق

معایب درمان شقاق با بوتاکس

مهمترین عیب درمان شقاق با بوتاکس همان موقتی بودن درمان است که باعث می شود، در اغلب موارد بیمار پس از گذر ۳ الی ۶ ماه مجدداً علائمی را که داشته مجدداً تجربه نماید. پس نمی توان بوتاکس شقاق را به عنوان درمان قطعی شقاق ذکر کرد.

بلکه درمان قطعی شقاق، لیزر درمانی است که برای همیشه بیمار را از شر این عارضه خلاص می کند. درمان شقاق با لیزر افزون بر تمام مزیت های بوتاکس مثل بدون درد و خونریزی بودن، باعث می شود بیمار دچار عود مجدد عارضه نشود و در واقع علت اصلی بیماری را رفع می نماید. لیزر از هزینه مناسبی برخوردار بوده و ضمن آنکه در زمان اندکی درمان شده و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نخواهد داشت.

در ضمن انجام این روش عوارض جدی به همراه ندارد، اما ممکن است برخی از بیماران عوارض موقتی مانند قرمزی پوست، تورم، التهاب و احساس سنگینی را تجربه کنند که معمولاً در طی چندین ساعت از بین می رود. بهتر است بعد از تزریق، محل تزریق با کمپرس یخ بپوشانید.

مراقبت های بعد از درمان شقاق با بوتاکس

  • مصرف غذاهای پر فیبر را در دستور رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • برای جذب بهتر بوتاکس لازم است مرتباً عضله را منقبض و منبسط کنید.
  • از مالش و دستکاری ناحیه تزریق اجتناب شود.
  • ۶ ساعت قبل از تزریق از خوردن و آشامیدن پرهیز نمایید.
  • افزایش فعالیت بدنی و ورزش سبک به جلوگیری از یبوست کمک خواهد نمود.
  • مصرف ملین در صورت تداوم یبوست توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: دروان نقاهت بعد از عمل جراحی شقاق

دیدگاه بگذارید

avatar
200
  Subscribe  
Notify of