داروی بواسیر

قویترین داروی هموروئید{بررسی مدت درمان بواسیر با دارو}

هموروئید بیماری در اثر تورم رگ‌های خونی در قسمت تحتانی رکتوم و یکی از شایع ترین بیماری‌های ناحیه مقعد است. استفاده از داروی بواسیر یک راهکار مناسب برای کاهش درد مبتلایانی است که از درد و علائم آزاردهنده این بیماری رنج می‌برند.

بهترین داروی بواسیر چیست؟

استفاده از دارو و پماد برای بواسیر خارجی و داخلی به عنوان اولین قدم درمان هموروئید خفیف شناخته می‌شود. با توجه به اینکه داروی رفع بواسیر معمولا دارای ترکیبات قابض و بی حس کننده است، استفاده از آن‌ها برای مدت محدود (طبق دستور پزشک) مجاز است و استفاده طولانی مدت برای بیمار پیامدهایی خواهد داشت.

همچنین باید این نکته را در نظر بگیرید که استفاده از دارو برای فردی که به نوع پیشرفته این بیماری دچار شده و علائم شدیدی مثل خونریزی، بیرون زدگی و درد زیاد را تجربه می‌کند، روش مناسبی نیست. در چنین شرایطی پزشک بعد از بررسی وضعیت بیمار یکی از روش‌های جراحی و لیزر بواسیر را پیشنهاد می‌دهد.

مطلب مرتبط: دکتر هموروئید در تهران

پماد هیدروکورتیزون برای بواسیر

این دارو برای درمان درد جزئی، خارش، تورم و ناراحتی ناشی از بواسیر و سایر مشکلات ناحیه مقعد مثل شقاق استفاده می‌شود. هیدروکورتیزون یک داروی کورتیکواستروئید است که قرمزی، خارش و تورم را کاهش می‌دهد.

نحوه مصرف هیدروکورتیزون: قبل از استفاده، ناحیه آسیب دیده را با آب و صابون ملایم تمیز کنید، خوب شسته و خشک کنید. برای استفاده از این محصول در داخل مقعد، از نازل اپلیکاتور استفاده کنید. تمام دستورالعمل‌های موجود در بسته‌بندی محصول را دنبال کنید یا طبق دستور پزشک از آن استفاده کنید. به آرامی نوک اپلیکاتور را فقط ۱/۲ تا ۱ اینچ (۱٫۵ تا ۲٫۵ سانتی متر) در داخل مقعد قرار دهید 

از انگشت خود برای استفاده از این دارو در داخل مقعد استفاده نکنید. اگر از لوله و اپلیکاتور یک بار مصرف استفاده می کنید، پس از یک بار استفاده آن را دور بیندازید.

برای استفاده از محصول فقط در قسمت بیرونی مقعد، با انگشت خود مقدار کمی کرم یا پماد را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و به آرامی مالش دهید.

پماد هیدرو کورتیزون

شیاف و پماد آنتی هموروئید

شیاف و پماد آنتی هموروئید به عنوان بهترین دارو برای درمان این عارضه شناخته می‎‌شوند.این دارو برای تسکین درد بواسیر، تورم، سوزش و خارش استفاده می‌شود. پماد هموروئید حاوی فنیل افرین و پراموکسین است. فنیل افرین با تنگ کردن موقت رگ‌های خونی در ناحیه عمل می‌کند.

پراموکسین متعلق به دسته ای از داروهایی است که به عنوان بی حس کننده‌های موضعی شناخته می‌شوند. روی اعصاب پوست اثر می‌گذارد و احساس درد و خارش را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

دستور مصرف این پماد توسط پزشک تجویز می‌شود، اما برای اطلاعات بیشتر درمورد نحوه مصرف می‌توانید به صفحه شیاف و پماد آنتی هموروئید مراجعه کنید.

داروی آنتی هموروئید

پماد نیتروگلیسیرین

به نقل از www.webmd.com

یکی دیگر از روش‌های تسکین و کاهش علائم بیماری، درمان بواسیر با پماد نیتروگلیسیرین است. این دارو با شل کردن عضلات اطراف رگ‌های خونی، فشار داخل مقعد را کاهش داده و درد را تسکین می‌دهد. نیتروگلیسیرین متعلق به دسته ای از داروها به نام نیترات است.

نحوه مصرف نیتروگلیسیرین: انگشت خود را با پوشش پلاستیکی (یک دستکش پزشکی یکبار مصرف) بپوشانید. با استفاده از راهنمای اندازه گیری همراه محصول، مقدار تجویز شده از پماد را روی انگشت خود فشار دهید. انگشت خود را به آرامی تا اولین مفصل انگشت داخل مقعد وارد کنید. پماد را در اطراف داخل مقعد پخش کنید. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید چون بسیار دردناک است، می‌توانید پماد را به قسمت بیرونی مقعد بمالید.

پوشش انگشت را دور بیندازید و پس از هر نوبت، دستان خود را بشویید. این داروی هموروئید را معمولاً هر ۱۲ ساعت و تا ۳ هفته یا طبق دستور پزشک استفاده کنید. 

تاثیر داروی هموروئید بر بیماری

بسیاری از بیماران روش‌های درمان دارویی بواسیر را به سایر گزینه‌ها ترجیح می‌دهند، زیرا مراجعه به پزشک و معاینه مقعد برای آنها خوشایند نیست. در حالی که توصیه همیشگی ما این است که تشخیص نهایی را به عهده پزشک بگذارید و بدون نظر دکتر حتی از پمادهای موضعی هم استفاده نکنید.

در ادامه پرکاربردترین پمادها و داروی بواسیر را که برای بهبود این بیماری تجویز می‌شود به شما معرفی خواهیم کرد، اما مسئولیت هرگونه استفاده از این داروها بدون نظر پزشک به عهده شما خواهد بود. از استعمال این دارو به چشم، دهان یا واژن پرهیز کنید.

تشخیص هموروئید و مشاوره مصرف دارو

جهت تعیین وقت برای تشخیص و مشاوره درمان هموروئید از طریق شماره زیر با ما تماس بگیرید.

پماد لیدوکائین

ژل یا پماد موضعی لیدوکائین برای ایجاد بی‌حسی یا از دست دادن احساس در بیمارانی که اقدامات پزشکی خاصی انجام می‌دهند استفاده می‌شود. همچنین برای تسکین درد و خارش ناشی از هموروئید و سوختگی های جزئی، نیش یا نیش حشرات، پیچک سمی، بریدگی های جزئی یا خراش استفاده می شود. 

لیدوکائین متعلق به خانواده داروهای بی حس کننده موضعی است. این دارو با مسدود کردن سیگنال‌های انتهای عصبی در پوست از درد جلوگیری می‌کند و بهترین پماد برای درد و خارش بواسیر است.

پماد لیدوکائین

نحوه مصرف: این دارو را طبق تجویز پزشک و در فواصل منظم استفاده کنید و به هیچ عنوان طولانی‌تر از دوره مصرفی از آن استفاده نکنید. همچنین در مورد نحوه استفاده از این دارو در کودکان حتما با پزشک اطفال صحبت کنید.

پماد ام جی

دارو یا پماد ام جی که از ترکیبات کاملا گیاهی ساخته شده، برای کاهش علائم و التهاب هموروئید استفاده می‌شود. این دارو ضد باکتری و ضد قارچ است و التهابات ناشی از این عارضه را کاهش می‌دهد. پماد ام جی به عنوان یکی از بهترین داروها برای رفع بواسیر و همچنین شقاق شناخته می‌شود.

نحوه مصرف: این داروی بواسیر را می‌توانید روزی دوبار و با استفاده از اپلیکاتور در داخل مقعد استفاده کنید.

پراموکسین

پراموکسین هم متعلق به دسته ای از داروهایی است که به عنوان بی حس کننده های موضعی شناخته می شوند. از پراموکسین برای توقف خارش و درد ناشی از برخی بیماری های پوستی و برای درمان ناراحتی و خارش جزئی ناشی از بواسیر و برخی دیگر از مشکلات ناحیه مقعدی و تناسلی استفاده می‌شود. این محصول همچنین ممکن است حاوی مواد دیگری از جمله محافظ پوست (مانند کالامین، استات روی، اکسید روی) باشد.

نحوه مصرف: اگر سوالی دارید، با داروساز خود مشورت کنید. این پماد برای بواسیر یا سایر بیماری های مقعدی، معمولاً بعد از هر بار اجابت مزاج یا حداکثر ۴ تا ۵ بار در روز یا طبق دستور پزشک، دارو را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. از این دارو در داخل رکتوم استفاده نکنید.

تاثیر داروی هموروئید بر بیماری

بسیاری از بیماران روش‌های درمان دارویی بواسیر را به سایر گزینه‌ها ترجیح می‌دهند، زیرا مراجعه به پزشک و معاینه مقعد برای آنها خوشایند نیست. در حالی که توصیه همیشگی ما این است که تشخیص نهایی را به عهده پزشک بگذارید و بدون نظر دکتر حتی از پمادهای موضعی هم استفاده نکنید. در ادامه پرکاربردترین پمادها و داروی بواسیر را که برای بهبود این بیماری تجویز می‌شود به شما معرفی خواهیم کرد، اما مسئولیت هرگونه استفاده از این داروها بدون نظر پزشک به عهده شما خواهد بود.

سوالات متداول درمان دارویی بواسیر

20
دیدگاه بگذارید

avatar
200
  Subscribe  
Notify of
محسن
محسن

سلام من یک ساله که بواسیر دارم دکتر بهم پماد پراموکسین داده بود یکمی بهتر شدم ولی چندروزه بازم بیماریم برگشته لطفا راهنمایی کنید

فاتحی
فاتحی

سلام آیا مصرف طولانی پماد نیتروگلیسیرین عوارض داره؟

زهرا
زهرا

سلام.۱۶ روزه جراحی باز فیشر انجام داده ام بدون بخیه.همه مراقبت های بعد عمل را رعایت میکنم.تشت آب گرم روزی چند بار و مصرف مایعات و …
اما بعد از هر بار بیرون روی بیش از دو ساعت درگیر درد شدید د سوزش هستم.دوره آنتی بیوتیک را هم کامل مصرف کردم.این درد. تا کی ادامه دارد؟

فریدون
فریدون

سلام دکتر من ۵۱ سالمه و بیماریم به اندازه نصف بند انگشت در ناحیه مقعدم بزرگ شده و باشیاف فعلا از سوزش وخارش رفع شده آیا نیاز به جراحی دارم و هزینه جراحی برایم مشکل بعلت بیکاری لطفا راهنماییم کنید ممنون

محمد
محمد

سلام من تقریبا یه ۲۰ روزی هست که بواسیر گرفتم خاستم ببینم که با دارو میشه درمان کرد یا دارو فقط کنترل میشه که بیشتر نشه ممنون

محمد
محمد

سلام دکتر دارویی هست واسه درمان بواسیر یا فقط باید عمل بشه

Amir
Amir

سلام وقت بخیر من دو روزه از ناحیه مقعد التهاب دارم با همی پماد انتی هموریید درمان میشه؟
تا حدودی شبیه بواسیره

امیر
امیر

سلام دکتر پماد لیدوکائین برای درد بواسیر خوبه؟

مهدی
مهدی

سلام حدود دو هفته هست ک درگیر درد مقعد هستم و از پشتم خون میاد موقع دفع
دکتر هم رفتم بهم گف بواسیر داخلی داری البته معاینه نکرد
بهم به پماد هموروئید داد با یه پودر ولی خوب نشدم
هیچوقت یبوست نداشتم
الان چی باید مصرف کنم ک خونش بند بیاد

تارخ
تارخ

سلام من یک مدت از پماد انتی هموروئید استفاده کردم خیلی تاثیر خاصی نداشت الان میخام شیافاشو بزنم میگن بهتره درسته؟