اسفنکترومی

اسفنکتروتومی باز و بسته روشی برای درمان شقاق یا فیشر

­شقاق یا فیشر مقعد یک بیماری پیشرونده است که برای درمان آن روش‌های متنوعی وجود دارد. یکی از این روش‌ها اسفنکتروتومی است که با کمک عمل جراحی صورت میگیرد. در این روش درمانی، پزشک قسمتی از عضله دریچه مقعد را به طور کامل برمی‌دارد و به کاهش فشار عضلانی ناحیه مقعد کمک می‌کند. چنین امری باعث کاهش فشار و بهبود جریان گردش خون در مقعد می‌شود و در نهایت منجر به بهبودی و درمان شقاق مقعدی خواهد شد.

میزان موفقیت این روش نسبتا بالاست و احتمال عود مجدد بیماری تقریبا ناچیز گزارش شده است به همین دلیل جزو یکی از بهترین و کم عارضه ترین روش‌ها برای درمان این بیماری به شمار می‌رود. درمان شقاق به روش اسفنکتروتومی به دو روش بسته و باز صورت می‌پذیرد که در ادامه با هریک از آنها آشنا خواهید شد.

البته درمان شقاق با لیزر تنها راه درمان قطعی این بیماری شناخته می‌شود که با درصد خطای جزئی و احتمال بازگشت کمی همراه است.

درمان شقاق در درمان لیزر

برای تعیین وقت مشاوره و درمان فیشر می‌توانید از طریق شماره زیر با کلینیک تماس بگیرید.

درمان شقاق به روش اسفنکتروتومی بسته

درمان شقاق یا فیشر با اسفنکتروتومی بسته روشی است که طی آن با کمک تیغ جراحی یک شیار جانبی کوچک در مقعد ایجاد شده و عضله دریچه ای مقعد را خارج و سپس قسمتی از عضله داخلی مقعد را بریده و جدا می‌کنند.

لازم به ذکر است که برش ایجاد شده کوتاه و کوچک است و پزشک برای بیمار ممکن است بیهوشی عمومی یا بیحسی موضعی در نظر بگیرد. این عمل جراحی به صورت سرپایی است و بیمار بلافاصله می‌تواند امور روزمره خود را آغاز کند. عمل جراحی شقاق می‌تواند بلافاصله اثرات خود را در رابطه با کاهش درد ناشی از شقاق نشان دهد.

عکس جراحی اسفنکتروتومی

عمل شقاق یا به روش اسفنکتروتومی باز

درمان شقاق (فیشر) با اسفنکتروتومی باز نوع دیگری از روش اسفنکتروتومی است که طی آن پزشک یک برش نیم الی ۱ سانتی متری در مقعد فرد ایجاد می‌کند و در ادامه به شکل اسفنکتروتومی بسته بیمار را عمل می‌کند. به همان روش قسمتی از عضله مقعد برداشته می‌شود و در پایان بسته به شرایط بیمار و وخامت شقاق او این برش می‌تواند باز یا بسته بماند و بخیه بخورد.

اسفنکتروتومی باز با دو روش بیهوشی عمومی و بیحسی موضعی انجام پذیر است و بیمار بلافاصله پس از انجام آن مرخص می‌گردد. درد و خونریزی این روش خفیف و کم است و جز روش‌های موفقیت آمیز و کم عارضه برای درمان این بیماری به حساب می آید.

دیدگاه بگذارید

avatar
200
  Subscribe  
Notify of